Deel deze vacature

Concerncontroller

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Buren
Uren
24 uur
Startdatum
25 augustus 2025
Reageren t/m
11 augustus 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Concerncontroller. 

Als tijdelijke Concerncontroller ondersteun je op het gebied van interne controle en rechtmatigheid. Je levert een resultaatgerichte bijdrage aan de versterking van de interne beheersing en rechtmatigheid binnen de organisatie.

Verantwoordelijkheden

  • Voorbereiding interimcontrole accountant: Je bereidt de interimcontrole voor en coördineert deze, inclusief het verzamelen van relevante documentatie en het afstemmen met betrokken organisatieonderdelen.
  • Monitoring opvolging accountantsadviezen: Je richt een structureel monitoringssysteem in voor het opvolgen van bevindingen en aanbevelingen van de accountant, inclusief rapportage aan de betrokken gremia.
  • Herijking controlplan en monitoring uitvoering: Je actualiseert het bestaande controlplan op basis van gewijzigde interne en externe kaders en monitort de voortgang van de uitvoering.
  • Functionele begeleiding VIC-medewerker: Je begeleidt en stuurt inhoudelijk de medewerker verbonden aan de Verbetering Interne Controle (VIC) aan, met behoud van eigen verantwoordelijkheden binnen de opdracht.
  • Sparringpartner bij spendanalyse: Je vervult de rol van inhoudelijk sparringpartner bij de uitvoering van de spendanalyse, met focus op doelmatigheid en rechtmatigheid van uitgaven.
  • Toetsing collegestukken op rechtmatigheid: Je toetst besluitvormingsdocumenten op rechtmatigheid en signaleert mogelijke risico’s in de besluitvorming.
  • Vormgeven VIC binnen intergemeentelijke samenwerking: Je organiseert en bereidt mede de positionering van VIC-werkzaamheden binnen een intergemeentelijke bedrijfsvoeringsorganisatie voor, met aandacht voor governance en borging.
  • Aanpassing financiële verordening: Je doet voorstellen tot wijziging van de financiële verordening, voortvloeiend uit de aangepaste kadernota rechtmatigheid van de commissie BBV.
  • Integraal advies over P&C-documenten: Je adviseert het managementteam integraal over de Planning Control-producten, waaronder begroting en bestuursrapportage, met aandacht voor sturing, rechtmatigheid en financiële transparantie.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal drie jaar ervaring met de werkzaamheden
  • Je bent zelfstandig en kan de werkzaamheden zelfstandig uitvoeren

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 12-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 12-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Financieel Adviseur Planning Control

Tilburg
36 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Trainee Planeconomie

Zwolle
32 uur
HBO/WO
02 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Hoofd Financiën Stadsbedrijven

Utrecht
36 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!