Deel deze vacature

Teamleider -Migratie en Inburgering

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Eindhoven
Uren
24 uur
Startdatum
13 augustus 2025
Reageren t/m
22 juli 2025

Dit ga je doen

Functieomschrijving

Als Teamleider Migratie en Inburgering ben je verantwoordelijk voor de personele, financiële en bedrijfsvoeringsaspecten van de afdeling Migratie en Inburgering. Je geeft op een inspirerende en stimulerende wijze leiding, waarbij je medewerkers het vertrouwen geeft om zelf het verschil te maken. Je bent een stevige sparringpartner en weet inhoud en loslaten goed te combineren om medewerkers verantwoordelijkheid te laten nemen.

Belangrijkste taken:

  • Formuleren van heldere afdelingsdoelstellingen en resultaten vanuit het jaarplan Sociaal Domein en deze vastleggen in een afdelingsjaarplan.
  • Verantwoordelijk voor de resultaten en de HRM-agenda van het team.
  • Voeren van het goede gesprek met medewerkers en hen op de juiste manier aanspreken.
  • Stimuleren van duurzame inzetbaarheid van medewerkers en faciliteren hiervan.
  • Zicht houden op trends en ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie en deze vertalen naar benodigde kwaliteit en kwantiteit van personeel.
  • Zoeken van afstemming met collega’s intern en extern en het dragen van gezamenlijke ketenverantwoordelijkheid.

Samenwerking

Je werkt binnen een afdeling van ruim 30 medewerkers, waaronder specialisten inburgering arbeidsparticipatie, projectmedewerkers en administratief medewerkers. Daarnaast werk je nauw samen met het afdelingshoofd Migratie en Inburgering, teamleiders, beleidsadviseurs, procesadviseurs en diverse partners in de stad zoals taalscholen, het participatiebedrijf, Vluchtelingenwerk, Ergon en Stichting WIJeindhoven.

Functie-eisen

  • Opleiding: HBO- of WO-diploma.
  • Vaardigheden: Je stimuleert een cultuur van openheid en elkaar aanspreken, stelt heldere doelen en kaders, en bevordert samenwerking, autonomie en vakmanschap.
  • Ervaring: Minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring, bij voorkeur als teamleider of in een vergelijkbare leidinggevende rol.
  • Kennis van de Wet Inburgering en de Participatiewet is een pré.
  • Je kunt omgaan met een drukke agenda en weet slagvaardig resultaat te boeken in een bestuurlijk complexe organisatie.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt een hbo/ wo diploma
  • Je beschikt over minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring
  • CV Motivatie toegespitst op de opdracht, graag in het Nederlands aanleveren en in PDF-format
  • Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao
  • Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt
  • Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven (tussenperiode van twee jaar)
  • Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 23-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 23-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Clustermanager Maatschappelijk Domein

Nieuwerkerk aan den IJssel
36 uur
HBO
19 augustus 2025
Deze publicatie is verlopen.

Locatiemanager Zwembad De Kiefer

Hardenberg
20 - 36 uur
HBO/WO
18 augustus 2025
Nog 2 dagen om te reageren!

Interim Leidinggevende/Coördinator Sociaal Team Asten

Asten
24 uur
HBO
01 september 2025