Deel deze vacature

Financieel Adviseur

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Hof van Twente
Uren
32 - 36 uur
Startdatum
01 augustus 2025
Reageren t/m
16 juli 2025

Dit ga je doen

Wij zijn op zoek naar een tijdelijke Financieel Adviseur voor het team Openbare Ruimte, team facilitaire dienstverlening, informatievoorziening Belastingen, Maatschappelijk Vastgoed Treasury bij de gemeente Hof van Twente. In deze rol zorg je ervoor dat de advisering op orde blijft en draag je actief bij aan het financieel beleid binnen de gemeente.

Verantwoordelijkheden

Je wordt ingezet op drie belangrijke beleidsthema’s:

  • Openbare Ruimte
  • Maatschappelijk vastgoed (zoals het Integraal Huisvestingsplan en multifunctionele accommodaties voor het onderwijs) en de teams Facilitaire dienstverlening, informatievoorziening en belastingen
  • Treasury

In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor financiële vraagstukken binnen team Openbare Ruimte en team facilitaire dienstverlening, informatievoorziening en belastingen. Daarnaast neem je de treasuryfunctie op je binnen de organisatie. Je taken omvatten onder andere:

  • Adviseren over lange termijn financieringsvraagstukken
  • Beoordelen van de financiering van gemeentelijke investeringen en van externe leningen (aanvragen)
  • Het scherp in het vizier houden van financiële risico’s
  • Ontwikkelen van beleidsvoorstellen op het gebied van treasury
  • Optimaliseren van onze liquiditeitsplanning

Vereisten

Als Financieel Adviseur verwachten we dat jij:

  • Financiële en beleidsmatige ontwikkelingen signaleert, analyseert en vertaalt naar strategisch onderbouwde adviezen
  • Ondersteuning biedt in de Planning Control-cyclus en zorgt voor een sterke koppeling tussen beleid en financiën
  • Verbeterkansen in processen herkent en adviseert over risico’s en passende beheersmaatregelen
  • Goed op de hoogte bent van de BBV-wetgeving en de Treasury functie beheert die onderdeel is van de P&C cyclus
  • Dagelijks de financiële positie van de gemeente weet te bepalen en zelfstandig dag- en kasgeldleningen kunt afsluiten indien nodig

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting vanBedrijfseconomie, Accountancy, Finance Control, of Bestuurskunde/Bedrijfskunde
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur of controller
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als treasurer binnen een gemeente

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 17-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 17-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Medewerker Financiële Administratie CAK

Nijverdal
36 uur
MBO/HBO
07 augustus 2025
Deze publicatie is verlopen.

Financieel Administratief Professional Sisa Regelingen

Leidschendam-Voorburg
36 uur
HBO/WO
07 augustus 2025
Deze publicatie is verlopen.

Administrateur / controller

Noord-Holland
20 uur
HBO
01 september 2025
Deze publicatie is verlopen.