Deel deze vacature

Documentalist

Opleidingsniveau
MBO
Locatie
Heemstede
Uren
20 uur
Startdatum
01 augustus 2025
Reageren t/m
08 juli 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Documentalist.

Als Documentalist bij Rijkswaterstaat ben je verantwoordelijk voor het beheer van de archivering binnen het document management systeem. Je voert activiteiten uit zoals het registreren, meta-dateren, ordenen en classificeren van documenten en informatie. Daarnaast zorg je voor een actueel ordeningsplan, waardeer je dossiers, autoriseer je medewerkers en geef je training en opleiding aan projectmedewerkers. Een belangrijke taak is het coachen van projectmedewerkers zodat zij zich bewust zijn van hun taken en verantwoordelijkheden met betrekking tot documentbeheer en archiefvorming.

Verantwoordelijkheden

  • Opstellen en actueel houden van een autorisatiematrix.
  • Verlenen en intrekken van autorisaties tot het document management systeem.
  • Maken van relevante standaardweergaven of zoekvragen in het systeem.
  • Instrueren van (nieuwe) projectmedewerkers voor zelfstandig en adequaat documentbeheer.
  • Toevoegen, ordenen, waarderen en selecteren van nieuwe (sub)dossiers.
  • Actueel houden van alle documenten binnen het projectarchief.
  • Verplaatsen van documenten en/of (sub)dossiers.
  • Toezien op de juiste verwerking van inkomende, interne en uitgaande documenten.
  • Melden van storingen aan Lokaal Functioneel Beheer.
  • Inventariseren en melden van verbetervoorstellen voor applicaties.

Resultaatgebieden

  1. Ingericht projectarchief volgens de gemaakte afspraken en kwaliteitseisen.
  2. Actuele middelen voor documentbeheer en archivering.

Competenties

  • Analytisch denkvermogen
  • Dienstverlenende en klantgerichte instelling
  • Hands-on mentaliteit
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
  • Didactische vaardigheden
  • Nauwkeurigheid
  • Omgevingsbewustzijn
  • Proactieve instelling
  • Plannen en organiseren
  • Zelfontwikkeling
  • Zelfstandigheid

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Afgeronde MBO opleiding in informatiemanagement of gelijkwaardig
  • Aantoonbare werkervaring met een Document Management Systeem (DMS) en digitaal archiveren
  • Kennis van documentair informatiebeheer en -dienstverlening
  • Ervaring met het schrijven van handreikingen en werkinstructies
  • Kennis van en ervaring met grootschalige GWW-projecten
  • Kennis van en ervaring met werken bij Rijkswaterstaat
  • Kennis van relevante kaders en regelgeving
  • Ervaring met recordmanagement in de M365 SharePoint applicatie

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 09-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 09-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Adviseur Stakeholder en Veiligheidsmanagement

Utrecht
36 uur
WO
30 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Senior Adviseur

Utrecht/Hybride
36 uur
WO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Senior adviseur

Groningen
18 uur
HBO/WO
14 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!