Deel deze vacature

Directeur Bedrijfsvoering

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Zwolle
Uren
24 uur
Startdatum
29 juli 2025
Reageren t/m
07 juli 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn we op zoek naar een interim-directeur die tijdelijk de rol van directeur op zich neemt. De focus ligt op organisatieontwikkeling en het versterken van het programma Bedrijfsvoering. De ideale kandidaat heeft een coachende en verbindende leiderschapsstijl en biedt ruimte aan het team om te groeien in eigenaarschap, samenwerking en leiderschap.

Verantwoordelijkheden

  • Borgen en doorontwikkelen: Het programma Bedrijfsvoering dat reeds in uitvoering is, verder ontwikkelen.
  • Organisatieontwikkeling: Continueren en verder brengen richting eigenaarschap en collectieve verantwoordelijkheid.
  • Coachend leiderschap: Leiding geven aan het managementteam, gericht op eigenaarschap, professionele groei en onderlinge verbinding.
  • Verbinding versterken: Tussen inhoudelijke opgaven, strategische sturing en concernbrede samenwerking.
  • Integraliteit ondersteunen: De uitvoeringskracht van het domein ondersteunen in aansluiting op het directiejaarplan 2025.
  • Bijdragen aan prioritering: Concernbrede prioritering, programmering en ontwikkelopgaven ondersteunen.

Kerntaken en Beoogde Resultaten

  • Directierol vervullen: Binnen het directieteam (DT) een strategische en concernbrede bijdrage leveren, zodat het domein Bedrijfsvoering stevig en consistent wordt vertegenwoordigd in concernbrede besluitvorming.
  • Leidinggeven aan afdelingshoofden: Informatievoorziening, Financiën, TOP-Services, Juridische Zaken en Inwonerszaken aansturen voor stabiele en goed aangestuurde afdelingen die bijdragen aan de uitvoeringskracht van de organisatie.
  • MT Bedrijfsvoering versterken: Begeleiden in teamontwikkeling, leiderschap en samenwerking, zodat het MT met eigenaarschap en in verbinding handelt en een collectieve koers realiseert.
  • Regie op programma Bedrijfsvoering: Voortgang bewaken in aansluiting op het concernplan en prioriteiten uit het directiejaarplan, om ingezette ontwikkelingen te borgen en door te ontwikkelen richting organisatiedoelen.
  • Samenhang waarborgen: Tussen de strategische koers en de dagelijkse praktijk, met oog voor ondersteuning van uitvoering en organisatieontwikkeling, in nauwe verbinding met de andere directieleden en afdelingen.
  • Rol van CFO invullen: Mede invulling geven aan de rol van CFO in de ambtelijke organisatie.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in een strategische leiderschapsrol binnen een publieke organisatie
  • Aantoonbare werkervaring in een leidinggevende rol bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met aansturing van meerdere bedrijfsvoeringsdomeinen
  • Beschikbaar voor 24 uur per week
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (toetsing vindt plaats in een eventueel gesprek)

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 08-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 08-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Regisseur Bedrijfsvoering Sociaal domein (ZZP mogelijk)

Hellevoetsluis
24 - 32 uur
HBO
29 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Locatiemanager Oekraïnse vluchtelingen

Zeist
32 uur
HBO
15 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Afdelingsmanager woon- werkklimaat

Amersfoort
36 uur
HBO
04 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!