Deel deze vacature

Integraal beheeradviseur en financieel specialist

Opleidingsniveau
WO
Locatie
Altena
Uren
20 uur
Startdatum
14 juli 2025
Reageren t/m
04 juli 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Integraal beheeradviseur en financieel specialist.

Als integraal beheeradviseur en financieel specialist speel je een sleutelrol in de actualisatie van het Integraal Beheerkader Openbare Ruimte (IBK) voor de periode 2026–2029. Je zorgt voor de inhoudelijke uitwerking van technische productbladen, draagt zorg voor de financiële onderbouwing en vertaalt complexe data naar duidelijke beleidsstukken. Je werkt nauw samen met beheerders, beleidsadviseurs, financieel specialisten en de senior projectleider. Je bent een volwaardige gesprekspartner voor financiële collega’s binnen de organisatie.

Wat je gaat doen

  • Inhoudelijk beoordelen, verwerken en actualiseren van beheerinformatie per objectgroep (o.a. civiele kunstwerken, groen, spelen, openbare verlichting, bomen, straatmeubilair, riolering).
  • Evalueren en herschrijven van technische productbladen samen met beheerders.
  • Opstellen van beheerkaders en uitgangspunten, in aansluiting op de omgevingsvisie en maatschappelijke opgaven.
  • Opstellen en verwerken van (deel)rapportages, zowel beleidsmatig als financieel onderbouwd.
  • Begeleiden van het proces van beheerkostenberekening per productgroep.
  • Analyseren en beoordelen van budgetten, onderhoudsvoorzieningen en meerjarenramingen in samenwerking met beheerders en financieel adviseurs.
  • Aansluiten bij projectgroep overleggen en bijdragen aan integrale keuzes.
  • Zorgdragen voor de verbinding tussen technische inhoud, financiën en bestuurlijke haalbaarheid.

Over jou

Jij bent een inhoudelijk specialist met een sterke achtergrond in het beheer van de openbare ruimte en een scherp financieel inzicht. Je kunt informatie analyseren en gestructureerd vertalen naar heldere, leesbare en beleidsmatig relevante teksten. Je weet hoofd- en bijzaken goed van elkaar te scheiden en verliest het doel nooit uit het oog. Je communiceert vlot met zowel technisch inhoudelijke collega’s als financieel adviseurs en bent in staat om complexe materie begrijpelijk en overtuigend over te brengen, ook in een bestuurlijke context.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Afgeronde opleiding op minimaal WO niveau
  • Recente ervaring met integrale financiële onderbouwing binnen het beheer van de openbare ruimte
  • Ervaring binnen het fysieke domein, bij voorkeur in het beheer van de openbare ruimte
  • Aantoonbare ervaring met het opstellen van beleidsrapportages en technische productbladen
  • Ervaring met financiële onderbouwing van beheer- of investeringsprogramma’s
  • Kennis van gemeentelijke werkwijzen en bestuurlijke processen
  • Sterk analytisch vermogen, schrijfvaardigheid en resultaatgerichte werkhouding.
  • Beschikt over 1 of over meer referenties
  • Ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 05-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 05-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Beleidsadviseur

Moerdijk
8 uur
HBO
21 juli 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Beleidsmedewerker riolering en waterbeheer

Uithoorn
36 uur
HBO
21 juli 2025
Nog 2 dagen om te reageren!

Senior Adviseur

Elspeet
12 - 16 uur
HBO
28 juli 2025
Nog 2 dagen om te reageren!