Deel deze vacature

Projectleider Implementatie en Aanbesteding Betalingssysteem

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Leeuwarden
Uren
16 uur
Startdatum
01 september 2025
Reageren t/m
02 juli 2025

Dit ga je doen

Voor de Gemeente Leeuwarden zijn wij op zoek naar een enthousiaste en ervaren projectleider voor de implementatie van een nieuw centraal betalingssysteem. Als projectleider speel je een cruciale rol in het realiseren van deze verandering. Je werkt nauw samen met diverse belanghebbenden en zorgt voor een vlekkeloze implementatie die gemeente breed wordt uitgerold.

Verantwoordelijkheden

Projectplan opstellen: Je stelt een projectplan op met de juiste business-doelen van de vakafdelingen en ICT/Informatiemanagement doelen.
Leiden van het implementatieproject: Je implementeert het nieuwe betalingssysteem voor verschillende afdelingen en zorgt voor de vervanging van fysieke hardware.
Voortgang vastleggen: Je legt de voortgang vast in het projectmanagementsysteem en bereidt projectoverleggen voor.
Samenwerken met stakeholders: Je werkt samen met interne en externe stakeholders om een soepele implementatie te waarborgen.
Planningen en rapportages: Je stelt planningen op, voert offerte-aanvragen en aanbestedingen uit, en verzorgt rapportages aan de opdrachtgever. 
Advies en communicatie: Je treedt op als adviseur en sparringpartner voor projectleden en stakeholders. 
Overgang naar nieuw systeem: Je zorgt voor een naadloze overgang van het huidige naar het nieuwe systeem. 
Rapporteren: Je rapporteert aan de Manager Informatiemanagement en de business-eigenaar van het betalingsproces.

Op te leveren resultaten

Het succesvol implementeren van een betaalsysteem voor gemeentelijke diensten, inclusief balie, fysiek, pin en internetkassa’s.

Waarom werken bij Gemeente Leeuwarden?

Impactvolle projecten: Je werkt aan projecten die bijdragen aan de efficiëntie van de bedrijfsvoering en dienstverlening van de gemeente. 
Samenwerking: Je werkt samen met een divers team van professionals in een dynamische werkomgeving. 
Ervaringsruimte: Er is ruimte om ervaring op te doen binnen de gemeentelijke organisatie en te groeien in IM-Informatiemanagement, projectmanagement en ICT.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt ervaring met projectmanagement en implementatie van IT-systemen, bij voorkeur in een gemeentelijke omgeving
  • Minimaal 3 jaar relevante projectleiding ervaring is noodzakelijk
  •  Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling
  • Je hebt het vermogen om een team te motiveren en te begeleiden
  • Je bent flexibel en kunt omgaan met veranderende omstandigheden en prioriteiten
  • Kennis van en ervaring met de vervanging en/of implementatie van (cloud)applicaties en betalingssystemen is een pre

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 03-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 03-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Project manager

Den Haag
36 uur
HBO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Projectmanager

Den Helder
38 uur
MBO/HBO
15 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Projectleider Business Continuïteitsmanagement

's-Hertogenbosch
36 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!