Deel deze vacature

BRP Specialist adreskwaliteit

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Pijnacker-Nootdorp
Uren
24 - 28 uur
Startdatum
07 juli 2025
Reageren t/m
26 juni 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een specialist ter ondersteuning van het team BRP en Burgerlijke Stand. Je zult tijdelijk aan de slag gaan met onder andere de adreskwaliteit binnen de BRP. Het team bestaat uit vier medewerkers gespecialiseerd in de BRP en de Burgerlijke Stand, en een beleidsmedewerker.

Verantwoordelijkheden

Adresonderzoeken:

  • Uitvoeren van adresonderzoeken in de BRP, inclusief het aanleggen van dossiers, uitvoeren van onderzoeken, en het uitvoeren van eventuele voornemens en besluiten.
  • Behandelen van zowel reguliere verzoeken van particulieren als onderzoeken op basis van de TMV en LAA.

Briefadressen:

  • Beoordelen en verwerken van aanvragen voor briefadressen op basis van de Wet BRP en het gemeentelijk beleid.

Ondersteuning verkiezingen:

  • Ondersteunen van werkzaamheden rondom de verkiezingen, zoals het indelen van stembureauleden en het monitoren van opleidingen.

Werkzaamheden back-office burgerzaken:

  • Ondersteunen bij andere werkzaamheden binnen het team, zoals inlichtingenverzoeken, inschrijvingen, naturalisatieverzoeken en echtscheidingen verwerken in de registers.

Doelstellingen

  • Zorgdragen voor een betrouwbare adresregistratie in de BRP door zelfstandig en zorgvuldig adresonderzoeken uit te voeren en correcte mutaties door te voeren.
  • Verhogen van de adreskwaliteit binnen de gemeente door actief signalen te onderzoeken en bevindingen correct terug te koppelen.
  • Correct en beleidsmatig verwerken van aanvragen voor briefadressen.
  • Ondersteunen van het team Burgerzaken bij piekbelasting of bijzondere omstandigheden.
  • Bijdragen aan een succesvolle organisatie van de verkiezingen.
  • Bijdragen aan de continuïteit door proactieve ondersteuning en nauwkeurige dossiervorming.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de BRP en adreskwaliteit
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Key2burgerzaken
  • Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van de RvIG Zelfevaluatie
  • Aantoonbare werkervaring met het organiseren of uitvoeren van verkiezingen op gemeentelijk niveau
  • Uiterlijk 1 juli beschikbaar voor 24-28 uur per week gedurende de looptijd van de opdracht (met een verwachte einddatum van 7 november 2025)

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 27-06-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 27-06-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Medewerker Burgerzaken – cluster DV

Rotterdam
32 - 40 uur
MBO/HBO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Senior medewerker burgerzaken

Dinkelland
20 - 24 uur
HBO
01 juli 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Medewerker front-office Burgerzaken

Franeker
20 uur
MBO
01 augustus 2025
Nog 2 dagen om te reageren!