Deel deze vacature

Kwartiermaker omgevingswet

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Utrecht
Uren
16 - 24 uur
Startdatum
23 juli 2025
Reageren t/m
01 juli 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Kwartiermaker omgevingswet. 

Utrecht heeft jou nodig! De opdracht behelst het onderzoeken van de gevolgen van de invoering van de Omgevingswet voor het Bureau Commissie Omgevingskwaliteit (BCOU). De opgave betreft het in beeld brengen van de consequenties van de invoering van de Wet voor de inhoudelijke werkwijze en voor de capaciteit van het team.

Verantwoordelijkheden

Analyse

  • Een korte beschrijving van de huidige situatie en werkwijzen (bezetting, taken en interne relaties zoals stedenbouw, erfgoed, VTH).
  • Een quick scan van de organisatie/bezetting van secretariaten in andere grote steden door middel van telefonische en schriftelijke vragen.
  • Interviews binnen de gemeente Utrecht met de medewerkers van het secretariaat, de voorzitter en secretaris van de commissie, directeuren of afdelingshoofden/teammanagers Ruimte en VTH (ophalen van ervaringen).

Advies

  • Opstellen van een advies met betrekking tot de bezetting van het secretariaat van de commissie (kwantiteit en kwaliteit). Hierbij wordt ingegaan op twee scenario’s: de huidige situatie en de situatie op langere termijn (5 jaar).
  • Het advies betreft de doorontwikkeling van het Bureau in relatie tot de Omgevingswet, de verbrede commissie en de relatie met Vergunningen (VTH, toekomstperspectief). Hierin worden de aanbevelingen van de commissie zoals opgenomen in het jaarverslag 2023-2024 betrokken en ook wordt de samenwerking/rolverdeling met de Kwaliteitsteams en Supervisoren meegenomen.

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de Opdracht

Deze opdracht kan worden afgerond als het advies met scenario’s is afgestemd en opgeleverd middels een adviesrapport.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo inclusief mogelijke organisatie te zijn.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal een HBO opleiding
  • Minimaal 8 jaar werkervaring binnen het Ruimtelijk domein met brede ervaring op de vakgebieden, erfgoed, architectuur en ruimtelijke ordening
  • Ervaring met het functioneren van een welstands- of monumentencommissie
  • Minimaal 5-10 jaar ervaring in advisering op organisatie ontwikkelingsvraagstukken binnen het Ruimtelijk domein

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 02-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 02-07-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Raadsadviseur / Kwartiermaker

Oost Gelre
24 - 32 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Coördinator einde TAM IMRO

Den Haag / Hybride
36 uur
WO
23 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Beleidsadviseur Wonen en Zorg

Kampen
20 - 24 uur
HBO/WO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!