Deel deze vacature

Beheercoördinator

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Amsterdam
Uren
36 uur
Startdatum
01 juli 2025
Reageren t/m
19 juni 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Beheercoördinator.

Als beheercoördinator ben jij de onmisbare schakel die zorgt dat projecten het Beheeracceptatieproces (BAP) succesvol doorlopen en afronden. Je zorgt voor samenwerking, communicatie en overzicht voor de betrokken collega’s van een project, van Stedelijk Beheer en Stadswerken.

Je werkt nauw samen met het beheerteam dat bestaat uit jou als beheercoördinator, de beheerder(s) van de assetteams van Stedelijk Beheer en de gebiedsbeheerder(s) van Stadswerken. Je bent een echte verbinder die zorgt dat Stedelijk Beheer, de projectorganisatie en andere directies samenwerken om de doelstellingen van beheerbare assets te realiseren.

Daarnaast werk je samen met het team Asset- en Geo-informatie (AGI) om te zorgen dat het BAP aansluit op de gegevensbeheerprocessen. Je zorgt dat beheerinformatie- en data wordt geleverd aan het project en na afronding geactualiseerd in de juiste systemen wordt verwerkt.

Stedelijk Beheer is gebiedsgericht georganiseerd. Dit betekent dat jij als beheercoördinator verantwoordelijk bent voor één of meerdere stadsdelen met ongeveer 100 projecten. Binnen jouw stadsdelen begeleid je projecten bij het succesvol doorlopen van het BAP en zorg je dat de doelstelling van het BAP wordt behaald.

Aanvullend op jouw werk als beheercoördinator, draag je ook bij aan het verbeteren van het BAP. Feedback vanuit de praktijk van de vier beheercoördinatoren is belangrijke input voor de doorontwikkeling van het BAP.

Werkzaamheden

Coördineren van het BAP:

  • Aanmelding: Projecten melden zich aan via een digitaal aanmeldformulier van het Beheerloket. Een medewerker Beheerloket registreert en beoordeelt de aanmelding, waarbij afstemming met de beheercoördinator nodig kan zijn.
  • Routering: Samenstellen en informeren van het beheerteam.
  • Opstart: Contact opnemen met de projectleiding van het aangemelde project en de planning, gebiedsgrenzen en assets in de openbare ruimte doornemen. Samenwerking met het beheerteam opstarten.
  • Ontwerp: Coördineren van het afstemmen van eisen en het toetsen van het ontwerp op beheerperspectief tussen het beheerteam en project.
  • Realisatie: Coördineren van de aanwezigheid bij testen en andere bijwoonmomenten tijdens de uitvoering. Faciliteren van de afstemming van afwijkingen op het ontwerp in de uitvoering.
  • Overdracht: Faciliteren van de beoordeling van het overdrachtsdossier en de overeenstemming over mogelijke restpunten.
  • Afronding: Toezien op de verwerking van het overdrachtsdossier in informatiesystemen, zodat het project administratief afgerond kan worden.
  • Na het afronden van elke fase zorg je voor het bijwerken van de status van het project.
  • Ondersteunen bij de implementatie van ontwikkelde processen, producten en templates.
  • Feedback ophalen vanuit de implementatie en delen met het team.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt een voor de werkzaamheden relevant hbo/wo-diploma, wat een technische, organisatorische of bestuurlijke opleiding kan zijn.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het samenwerken met beheer- en projectorganisaties, waardoor je in staat bent de brug te slaan tussen deze organisaties
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het samenwerken met en het begeleiden van verschillende stakeholders met uiteenlopende belangen
  • Je hebt aantoonbare ervaring met projectmanagement. 5. Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met assetmanagement (ISO-55000(1)) in een assetmanagementorganisatie, bij voorkeur in een G4 gemeente
  • Je hebt ervaring in een complexe organisatie waarin de belangen niet altijd op elkaar aansluiten, en je hebt ervaring met het bij elkaar brengen van mensen om tot een gedragen oplossing te komen

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 20-06-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 20-06-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Rentmeester

HBO
09 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Medewerker Groenbeheer

Wageningen
24 uur
HBO
10 juli 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

(Senior) Adviseur groen, sportvelden en speeltuinen

Beetsterzwaag
1 - 24 uur
HBO
01 juli 2025
Nog 2 dagen om te reageren!

Beheerder Groen – cluster SB

Rotterdam
32 - 36 uur
HBO
15 juli 2025

Specialist Verkeer en Infrastructuur

Heesch
36 uur
HBO
01 juli 2025

Openbare Ruimte Ontwerper Havenstad

Amsterdam
36 uur
HBO
01 augustus 2025