Deel deze vacature

(Business) Controller Sociaal Domein

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Zwartewaterland
Uren
28 - 36 uur
Startdatum
16 juli 2025
Reageren t/m
24 juni 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een (Business) Controller Sociaal Domein.

Als (Business) Controller Sociaal Domein ben je verantwoordelijk voor het realiseren van een structureel financieel gezond sociaal domein in 2027. Je werkt binnen de wettelijke kaders en zorgt voor een houdbare balans tussen zorg, ondersteuning en beschikbare middelen.

Verantwoordelijkheden

  • Ondersteuning van de eenheid Sociaal Domein: Je bent de vraagbaak voor alle financiële handelingen en zorgt voor meer grip door proactief te sturen.
  • Bewaking van de planning en kwaliteit van de P&C cyclus: Zorg ervoor dat de eenheid Sociaal Domein tijdig aansluit op de centrale planning.
  • Onderbouwingen en toelichtingen: Lever onderbouwingen voor afwijkingen en toelichtingen voor de P&C producten.
  • Inkooptrajecten: Toets of de opdracht en de te hanteren financiële kaders goed worden toegepast en geef direct advies op de basisgrenzen van aanbestedingen.
  • Procesoptimalisatie: Werk aan rolduidelijkheid en eigenaarschap binnen de eenheid Sociaal Domein en zoek samenwerking met het team financiële administratie.
  • Advies en voorstellen: Denk mee en geef advies over voorstellen en projecten om te komen tot volledige, resultaatgerichte en financieel sluitende voorstellen.
  • Deelname aan projecten: Neem deel aan organisatie-brede projecten of nieuwe projecten.
  • Interne beheersing en risicomanagement: Bewaak de acties die nodig zijn voor de interne beheersing en het risicomanagement.
  • Rapportages en begrotingen: Stel kwartaalrapportages en (project)begrotingen op.

Profiel

Je bent een adviseur die gemakkelijk verbinding maakt en energie krijgt van het doorgronden van informatie en cijfers. Je maakt deze inzichtelijk voor non-financials en faciliteert (deel)budgethouders. Rolduidelijkheid en eigenaarschap zijn daarbij belangrijk.

Projectdeelname

Je neemt deel aan een integraal project binnen het sociaal domein waar financiën een onderdeel van is. In deze rol werk je nauw samen met de concernmanager en de financieel adviseur Sociaal Domein.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbobachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur/controller
  • Aantoobare werkervaring binnen het sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 25-06-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 25-06-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Concern Controller

Utrecht
32 - 36 uur
HBO/WO
16 juli 2025
Deze publicatie is verlopen.

Financieel Adviseur Sociaal Domein

Helmond
24 uur
HBO
01 september 2025
Deze publicatie is verlopen.

Financial Controller

Apeldoorn
36 uur
WO
15 augustus 2025
Deze publicatie is verlopen.