Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Beleidsadviseur / B03

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Apeldoorn
Uren
24 uur
Startdatum
30 juni 2025
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Als Bestuursadviseur AB met griffietaken ben je de verbindende schakel tussen de ambtelijke organisatie en het Algemeen Bestuur (AB). Je adviseert en ondersteunt het AB bij hun kaderstellende, controlerende en vertegenwoordigende taken. Je signaleert en analyseert ontwikkelingen die van invloed zijn op het AB en de diverse commissies. Daarnaast bewaak je de kwaliteit van het besluitvormingsproces en coördineer je de werkzaamheden van de medewerkers die het AB en de commissies ondersteunen.

Verantwoordelijkheden

  • Verantwoordelijk voor de planning en uitvoering van de jaarcyclus van de commissies en het AB volgens de BOB-cyclus.
  • Zorgen voor volledige en juiste informatievoorziening richting het AB en advisering van de ambtelijke organisatie over communicatie met het AB en commissies.
  • Verbeteren en bewaken van het besluitvormingsproces.
  • Fungeren als adviseur/sparringpartner voor de Dijkgraaf en Secretaris Directeur.
  • Toezien op doelmatige werkwijze, effectieve communicatielijnen en samenwerkingsverbanden.
  • Optimalisatie en ontwikkeling van processen, procedures en inhoud van het vakgebied.
  • Up-to-date houden van benodigde protocollen en coördineren van administratieve taken betreffende het AB.
  • Secretaris van het Fractievoorzittersoverleg.
  • Adviseren over wetgeving en reglementering rond bestuurssamenstelling, verkiezingsproces en coalitievorming.
  • Verantwoordelijk voor de uitvoering van de verkiezingen eens per vier jaar.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een kandidaat die zich richt op verbeteringen van bestuurlijke processen en de kwaliteit daarvan, en die op strategisch niveau analyseert en adviseert over AB-gerelateerde externe ontwikkelingen. Je bent verantwoordelijk voor advies en bijstand van het AB, procesmanagement en de logistieke ondersteuning van het AB.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Afgeronde WO-opleiding Bestuurskunde
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie
  • Bewezen trackrecord als adviseur en sparringpartner binnen een ambtelijk-bestuurlijke organisatie
  • Specialistische kennis van het eigen vakgebied en brede oriëntatie op aanverwante vakgebieden
  • Uitstekende analytische vaardigheden en het vermogen om goede adviezen te geven
  • Politiek-bestuurlijke en organisatiesensitiviteit
  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Maatschappelijke oriëntatie en actuele kennis
  • Resultaatgericht, daadkrachtig, integer en accuraat
  • Snel kunnen schakelen tussen procesgericht denken en strategisch adviseren

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of +31621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Raadsadviseur / Kwartiermaker

Oost Gelre
24 - 32 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Coördinator einde TAM IMRO

Den Haag / Hybride
36 uur
WO
23 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Beleidsadviseur Wonen en Zorg

Kampen
20 - 24 uur
HBO/WO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Raadsadviseur / Kwartiermaker

Oost Gelre
24 - 32 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Coördinator einde TAM IMRO

Den Haag / Hybride
36 uur
WO
23 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Beleidsadviseur Wonen en Zorg

Kampen
20 - 24 uur
HBO/WO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!