Deel deze vacature

Ambtelijk Secretaris

Locatie
Reuver
Uren
8 uur
Startdatum
01 juni 2025
Reageren t/m
27 mei 2025

Dit ga je doen

Job Description: Ambtelijk Secretaris Ondernemingsraad

Responsibilities

Role Overview:

As the ambtelijk secretaris of the ondernemingsraad (OR) at the gemeente Beesel, you will play a crucial role in professionalizing employee participation and enhancing collaboration within the organization. You will ensure that the OR functions effectively and efficiently, contributing to the organization’s direction and decision-making.

Key Responsibilities:

  • Juridical and Policy Advice:

    Advise the OR on legal and policy matters, assist in formulating policy advice, and ensure the implementation and compliance with these advices.
  • Process Optimization:

    Optimize secretarial processes and procedures within the OR, maintaining the quality of administrative and substantive coordination between the OR, the executive, and other internal stakeholders.
  • Advice and Legislation:

    Act as the expert and information source for OR members and the executive on employee participation legislation and administrative law, ensuring compliance with laws and regulations.
  • Professionalization and Support:

    Actively contribute to the further professionalization of the OR by organizing training sessions, guiding new OR members, and ensuring a well-prepared and informed OR.
  • Responsibility and Communication:

    Play a proactive role in communication between the OR and the organization. Responsible for preparing reports, minutes, and other documentation, ensuring they are shared timely and accurately.

Requirements

Position Requirements:

  • Support the OR for 8 hours per week.
  • Possess knowledge and experience in legal and policy areas related to employee participation.
  • Expertise in optimizing secretarial processes and ensuring quality administrative coordination.
  • Strong communication skills and the ability to prepare accurate documentation.
  • Proactive in professionalizing the OR and supporting its members.

Team Structure

You will be part of the daily management of the ondernemingsraad, working alongside the chairperson and vice-chairperson, ensuring the OR effectively plays its role and its voice is heard in the organization’s decision-making.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 28-05-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of +31621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 28-05-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of +31621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Bestuurssecretaresse

Oosterwolde
36 uur
MBO
26 mei 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Secretaris Wolvencommissie Gelderland

Gelderland
20 uur
HBO
01 juli 2025
Nog 2 dagen om te reageren!

Minicompetitie inhuur Senior Secretaresse

32 uur
HBO
20 juni 2025