Deel deze vacature

Medewerker backoffice Burgerzaken

Opleidingsniveau
MBO
Locatie
Den Helder
Uren
36 uur
Startdatum
01 juli 2025
Reageren t/m
25 mei 2025

Dit ga je doen

Wil jij een betekenisvolle rol spelen in het leven van onze inwoners?

Als backoffice medewerker burgerzaken zorg jij ervoor dat belangrijke levensgebeurtenissen – van geboorte en huwelijk tot naamswijziging en emigratie – zorgvuldig en correct worden vastgelegd. Klinkt dit als een uitdaging voor jou? Lees dan verder!

Wat ga je doen

Geen dag is hetzelfde in deze veelzijdige functie. Je werkt met complexe vraagstukken binnen de Basisregistratie Personen (BRP) en de burgerlijke stand. Je behandelt o.a. geboorteaktes, naamswijzigingen en nationaliteitswijzigingen. Daarnaast duik je in wet- en regelgeving en krijg je te maken met internationaal recht.

Daarnaast houd jij je bezig met:

  • Het ondersteunen van collega’s

    van de frontoffice en het Klant Contact Centrum (KCC);
  • Het afnemen van Verklaringen Onder Ede;

  • Het actueel houden van persoonslijsten

    in de BRP;
  • Baliewerkzaamheden

    voor specifieke aanvragen;
  • Het meedenken over het verbeteren

    van onze dienstverlening en werkprocessen;
  • Coaching en begeleiden

    van medewerkers in de functie van medewerker backoffice burgerzaken.

Na gunning dient de gegunde partij een VOG van de kandidaat te overleggen. Vanaf 1 januari wordt het handhavingsmoratorium op de wet DBA opgeheven. Dat betekent dat belastingdienst mogelijk kan gaan handhaven op schijnzelfstandigheid.

In dat kader is het niet mogelijk om deze opdracht in te vullen als zelfstandige.

Kandidaatomschrijving

  • Minimaal één jaar ervaring

    als medewerker backoffice burgerzaken bij een gemeente;
  • Minimaal drie jaar ervaring

    als medewerker op het gebied van burgerzaken bij een gemeente;
  • Afgeronde mbo opleiding;

  • In het bezit van het certificaat

    B5 Nederlandse rechtsfeiten in de BRP;
  • Recente ervaring

    op het gebied van BRP (niet ouder dan drie jaar);
  • Beschikbaar per

    1 juli.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • De kandidaat heeft minimaal één jaar werkervaring als medewerker backoffice burgerzaken. Geef dit duidelijk aan in het C.V
  • Beschikbaarheid – De kandidaat is uiterlijk per 1 juli beschikbaar voor het gevraagde aantal uur
  • Opleiding – De kandidaat heeft een afgeronde mbo niveau 4 opleiding

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 26-05-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of +31621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 26-05-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of +31621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Medewerker Minima regeling

Zuid-Holland
36 uur
MBO
12 juni 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Medewerker Dienstverlening Burgerzaken

Amersfoort
36 uur
MBO
16 juni 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Senior BRP en Naturalisatie

Veldhoven
24 uur
MBO
23 juni 2025