Stuur ons een appje of mail ons hier
Stuur ons een appje of mail ons hier
Opdracht
Ondersteunen Wolvencommissie Gelderland in de rol van secretaris, inclusief projectmanagement en communicatiebeleid. Sinds 2018 zijn wolven terug in Gelderland en er hebben zich al 8 roedels gevestigd op de Veluwe. Helaas brengt de aanwezigheid van wolven ook zorgen en problemen met zich mee. De wolvencommissie bestaat uit vertegenwoordigers van diverse organisaties die samenwerken om aan oplossingen te werken. Het gaat dan om vertegenwoordigers uit de landbouw maar ook hobbydierhouders, grondbezitters, gemeenten, terreinbeherende organisaties en de faunabeheereenheid Gelderland.
De nadruk ligt daarbij op het tegengaan van aanvallen op gehouden dieren maar de commissie geeft ook gevraagd en ongevraagd advies over bijvoorbeeld het ingrijpen bij probleemsituaties met wolven. Vooral in gebieden waar wolven regelmatig voorkomen wil de commissie inwoners horen en betrekken bij haar werk. Tweemaal per jaar wordt daarom een bijeenkomst gericht op inwonersparticipatie georganiseerd. De commissie komt minimaal 4 maal per jaar bijeen en zoveel vaker als nodig.
De commissie neemt ook initiatieven om onderzoek te doen naar maatregelen of bijvoorbeeld de effecten van afrasteringen op wilde dieren. De secretaris zorgt er dan voor het wordt geregeld en dat de provincie hier bijvoorbeeld middelen voor beschikbaar stelt. De secretaris zorgt ook voor de voorbereiding van de diverse bijeenkomsten. Daarnaast stemt de secretaris af met de provincie, andere wolvencommissies en met landelijke initiatieven. Maandelijks vergadert een projectteam wolf en ten minste 5 maal per jaar roept de secretaris de wolvenconsulenten bijeen voor afstemming.
Taken en verantwoordelijkheden
Ondersteunen van de leden van de wolvencommissie
en haar voorzitter bij de goede uitvoering van de taken als bedoeld in het GS-besluit “Instelling Wolvencommissie Gelderland 2024”;Verzorgen van agenda en verslagen
van de commissievergaderingen;Maken van een jaarlijks verslag
van de werkzaamheden en adviezen in het voorgaande jaar aan GS;Verzorgen van afstemming
met andere provinciale wolvencommissies en het landelijke overleg over de wolf (LOW);Het regelen van voorlichting, communicatie, organisatie van bijeenkomsten
en specifieke inhoudelijke kennis, zoals wolvenconsulenten;In het bijzonder het organiseren van halfjaarlijkse klankbordbijeenkomsten;
Het coördineren van de inzet van wolvenconsulenten.
Eisen (knock-out criteria)
Beschikbaarheidseis
Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 30 juni 2026 voor gemiddeld 20 uur per week (dit kan sterk fluctueren afhankelijk van de actualiteit en is afhankelijk van de momenten waarop het bestuur vergadert). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 maal een periode van 12 maanden. Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 1 augustus 2025 inzetbaar is voor gemiddeld 20 uur per week.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
Eis 1
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
Eis 2
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 – heden) in de functie van bestuursondersteuner of in de functie van woordvoerder of in de functie van communicatieadviseur of in een vergelijkbare functie. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 3 jaar ervaring voldoet. Bij ervaring opgedaan in een vergelijkbare functie graag aangeven waarom deze functie vergelijkbaar is met de functie van bestuursondersteuner of woordvoerder of communicatieadviseur.
Eis 3
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2015 – heden) met het ondersteunen van een bestuur van een stichting, vereniging, overheidsorganisatie of overheidscommissie. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 2 opdrachten/projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet. Graag specifiek de stichting, vereniging, overheidsorganisatie of overheidscommissie benoemen.
Gunningscriteria kwaliteit (wensen) totaal 100 punten
Wens 1 (25 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring als communicatieadviseur, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. De opdrachten/projecten beschreven in de toelichting op de eisen mogen hier ook weer gebruikt worden.
Wens 2 (25 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over deskundigheid met betrekking tot wolven, aan te tonen met een bewijs van deelname aan de meerdaagse training van de Zoogdiervereniging “Professionele opleiding in het wolvendossier” of een voorganger daarvan.
Wens 3 (20 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring als bestuursondersteuner of in een vergelijkbare functie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. De opdrachten/projecten beschreven in de toelichting op de eisen mogen hier ook weer gebruikt worden.
Wens 4 (20 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met projectmanagement, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Wens 5 (10 punten)
Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring als woordvoerder, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. De opdrachten/projecten beschreven in de toelichting op de eisen mogen hier ook weer gebruikt worden.
Provincie Gelderland beoordeelt de cv’s van de kandidaten. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden beoordeeld op de gunningscriteria kwaliteit (wensen). De 3 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria kwaliteit komen in aanmerking voor een interview. Bij gelijke score op de gunningscriteria kwaliteit is het uurtarief doorslaggevend voor de ranking.
Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.
We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).
We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.
Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).
We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.
Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.
Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.