Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Inhuur tijdelijk leidinggevende GKB en JZ

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Hollands Kroon
Startdatum
17 juni 2025
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Omschrijving opdracht

Binnen de gemeente Hollands Kroon zijn juridische processen op dit moment verspreid over meerdere teams, wat leidt tot versnippering van kennis. Daarnaast dient de samenwerking binnen het team GKB (Geschillen, Klachten en Bekendmakingen), met name tussen de onderdelen Woo, informele aanpak en klachten geschillen verbeterd te worden. Wij willen de juridische processen van team GKB en team Consult bundelen in één nieuw team: team Juridische Zaken. Dit vraagt om stevige tijdelijke leiding die gericht is op inhoudelijke aansturing, procesoptimalisatie en teamontwikkeling.

Doel van de opdracht

Het realiseren van een goed functionerend team Juridische Zaken, met heldere processen, passende rolverdeling en verbeterde samenwerking.

Over team GKB

Team GKB bestaat momenteel uit 5 medewerkers waarvan 2 medewerkers langdurig in verzuim:

  • Woo (2 medewerkers: coördinatie/implementatie en jurist)
  • Secretaris bezwaarschriftencommissie (1 medewerker)
  • Informele aanpak (1 medewerker)
  • Buurtbemiddeling en klachten geschillen (1 medewerker)

Sinds september 2023 is er sprake van een minder goede communicatie en samenwerking binnen dit team. Pogingen tot herstructurering en tijdelijke scheiding van onderdelen hebben onvoldoende effect gehad.

Planning

Houdt rekening met de gestelde planning in Mercell. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.

Eisen

  • Opleidingseis:

    juridisch geschoold op (minimaal) Hbo-niveau
  • Ervaring:

    ervaring met leidinggeven

Takenpakket

De tijdelijke leidinggevende wordt verantwoordelijk voor:

  • Dagelijkse aansturing en prioritering van team GKB;
  • In kaart brengen van processen en rollen binnen team GKB en Consult;
  • Advies geven over de inrichting van het nieuwe team Juridische Zaken (samenvoeging van juridische taken);
  • Aansturing van de uitvoering van een nulmeting juridische kwaliteit, en opvolging daarvan;
  • Advies over verbetering van interne juridische processen en kwaliteitsverbetering;
  • Advisering over de inrichting van juridische control binnen de organisatie;
  • Advisering over borging van functies als Functionaris Gegevensbescherming (FG) en Privacy Officer binnen processen en samenwerking;
  • Vormgeven van het nieuwe team Juridische Zaken, met aandacht voor teamontwikkeling, structuur en samenwerking.

Gebruik van eigen devices

De Opdrachtgever stelt geen devices (laptop’s en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

Looptijd

De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:

Start Einde Aantal uur per week Omschrijving
Z.s.m. 6 maanden na startdatum 18 tot 24 uur Leidinggevende afdeling GKB en JZ

*Optie tot verlenging 4 keer 3 maanden

Plafond uurtarief

€ 130,00 per uur all in tarief exclusief btw. Inschrijvingen boven het plafondtarief leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan deze mini competitie.

Kernwaarden

Wij werken vanuit zes kernwaarden:

  • vertrouwen:

    We geven vertrouwen door los te laten: dat is voor ons de basis van samenwerken. We hebben vertrouwen in de ander en zijn open en transparant. Daarom praten we met de ander in plaats van over de ander. We hebben vertrouwen in de intentie van een ander, gaan uit van het goede en spreken dat vertrouwen ook uit. Iedereen kan op ons vertrouwen en we staan voor resultaat.
  • lef:

    We durven, mogen en worden zelfs uitgedaagd om van de gebaande paden af te wijken, zolang we bezig zijn met verbeteren. We durven fouten te maken en deze te erkennen. Daarom stellen we ons kwetsbaar op en geven en ontvangen we feedback. Regelmatig kijken we in de spiegel en durven we onszelf scherp te ondervragen.
  • bevlogenheid:

    Wij zijn betrokken en gedreven in wat we doen voor de omgeving en voor onszelf. We voelen ons verantwoordelijk voor het resultaat. Bovendien maken we kenbaar wat onze toegevoegde waarde is en denken we in kansen en mogelijkheden. We werken vanuit onze persoonlijke drijfveren en maken het verschil.
  • respect:

    We staan open voor anderen en vullen niet in, maar vragen door. We zijn bereid om de ander te laten groeien. In onze organisatie mogen we onszelf zijn en we doen ons best om de potentie van anderen te zien en te benutten. Anders zijn mag; we laten iedereen in z’n waarde.
  • contact:

    We hebben daadwerkelijk contact van mens tot mens in plaats van functionaris tot functionaris. De menselijke maat staat daarbij centraal. We zijn een inspirerend voorbeeld voor anderen en maken anderen blij. Samen met anderen dromen wij en samen zorgen we voor een mooi resultaat. We dragen bij aan een warme samenwerking.
  • innovatie:

    Wij zijn nieuwsgierig en experimenteel en gebruiken tegelijkertijd ons gezonde verstand: het kan vaak zoveel makkelijker. Spijt kennen wij niet want we leren van onze fouten: de volgende keer doen we het anders. We lopen voorop met nieuwe producten en technologieën en zijn altijd op de hoogte van wereldwijde trends en maatschappelijke ontwikkelingen. De mogelijkheden van de technologie laten ons hierbij dromen! We verschuiven telkens weer onze grenzen en we nemen ruimte en tijd voor innovaties, ook als niet meteen duidelijk is of die daadwerkelijk aan zullen slaan.

Zij zijn de uitgangspunten van onze organisatie en staan voor de manier waarop we met elkaar en met alle externe partijen omgaan. Uw kandidaat beschouwd onze kernwaarden als zijn/haar eigen.



Werkzaamheden
  • Dagelijkse aansturing en prioritering van team GKB
  • In kaart brengen van processen en rollen binnen team GKB en Consult
  • Advies geven over de inrichting van het nieuwe team Juridische Zaken (samenvoeging van juridische taken)
  • Aansturing van de uitvoering van een nulmeting juridische kwaliteit, en opvolging daarvan
  • Advies over verbetering van interne juridische processen en kwaliteitsverbetering
  • Advisering over de inrichting van juridische control binnen de organisatie
  • Advisering over borging van functies als Functionaris Gegevensbescherming (FG) en Privacy Officer binnen processen en samenwerking
  • Vormgeven van het nieuwe team Juridische Zaken, met aandacht voor teamontwikkeling, structuur en samenwerking

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Opleidingseis: juridisch geschoold op (minimaal) Hbo-niveau
  • Ervaring met leidinggeven

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Joram via joram@samenvijf.nl of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Digitale Strategie en Informatie – Senior Privacy officer

Amsterdam
36 uur
WO
09 juni 2025
Deze publicatie is verlopen.

Juridisch beleidsmedewerker

Schiedam
24 uur
HBO
02 juli 2025
Deze publicatie is verlopen.

Privacy officer senior

Amsterdam
36 uur
09 juni 2025
Reageer alleen vandaag nog!