Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Consulent Toeslagenaffaire Sociaal Team – Diemen

Opleidingsniveau
MBO/HBO
Locatie
Diemen
Uren
32 uur
Startdatum
28 oktober 2024
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Als Casusregisseur Toeslagenaffaire bij de gemeente Diemen ben je binnen de gemeente het eerste aanspreekpunt voor ouders die zich hebben gemeld als gedupeerde van de Kinderopvangtoeslagenaffaire. Je legt contact met de ouder(s) en onderzoekt of er behoefte is aan hulp vanuit de gemeente. Bij behoefte aan ondersteuning nodig je ouders uit op gesprek en leg je samen met ouders de doelen vast in een plan van aanpak. In het contact met de ouders stel je je begripvol op en oordeel je niet. Herstellen van het vertrouwen is een van de belangrijkste uitgangspunten. Wanneer de hulpvragen duidelijk zijn, schakel jij als Casusregisseur Toeslagenaffaire met desbetreffende afdelingen om ervoor te zorgen dat de hulp snel tot stand kan komen. Vanuit jouw rol blijf je de regie voeren en monitor je het traject van de ouder binnen de gemeente, indien nodig stel je het plan bij. Het is belangrijk dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen m.b.t. de kinderopvangtoeslag. Je dient je in te lezen, zodat jij andere afdelingen en/of collega’s kunt voorzien van actuele informatie óf hen kan wijzen op nieuwe ontwikkelingen die betrekking hebben op hun werkzaamheden.

Werkzaamheden:

  • Contact leggen met (mogelijk) gedupeerde en vaststellen of wel/geen sprake is van een crisissituatie;
  • Intake: eerste inventarisatie problematiek;
  • Een plan van aanpak maken op de leefgebieden wonen, financiën, gezondheid, werk/dagbesteding en gezinssituatie.
  • Uitvoering plan van aanpak en inschakelen andere hulpverlening;
  • Het verlenen van nazorg;
  • Financiële verantwoording van de werkzaamheden;
  • Het hebben van huisbezoeken en kantoorbezoeken;
  • Het samenwerken met een breed scala aan hulpverleners;
  • Zie verder van VNG de algemene handreiking ‘Ondersteuning gedupeerde ouders kinderopvangtoeslagaffaire’, ‘Bouwstenen plan van aanpak voor mogelijk gedupeerden kinderopvangtoeslagaffaire’ en ‘Ethische afwegingen bij inzet gemeentelijke dienstverlening hersteloperatie kinderopvangtoeslag’.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Een afgeronde HBO-opleiding of WO-opleiding (bijvoorbeeld MWD, SPH, Psychologie).
  • Je hebt kennis van verschillende domeinen (opvoed- en opgroei, verslaving, inkomen, LVG problematiek, psychiatrische problematiek of persoonlijkheidsstoornis, jeugdzorg, huiselijk geweld).
  • Ervaring op het gebied van KOT regelingen is echt een pré
  • Door middel van stress-sensitieve dienstverlening sluit je hulpverlening aan bij de ouders.
  • 28-32 uur per week beschikbaar

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via  of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Frontoffice Medewerker Toeslagenaffaire (Maatschappelijk Werker)

Almere
32 - 36 uur
HBO
01 augustus 2025

Frontdeskmedewerker Toeslagenaffaire

Almere
32 - 36 uur
HBO
01 augustus 2025

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Frontoffice Medewerker Toeslagenaffaire (Maatschappelijk Werker)

Almere
32 - 36 uur
HBO
01 augustus 2025

Frontdeskmedewerker Toeslagenaffaire

Almere
32 - 36 uur
HBO
01 augustus 2025