Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Klantmanager Inkomen – Oud-Beijerland

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Oud-Beijerland
Uren
24 uur
Startdatum
12 augustus 2024
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Als Klantmanager Inkomen werk je binnen team Inkomen van de gemeente Hoeksche Waard. Dit team bestaat uit klantmanagers, administratieve ondersteuning en uitkeringsadministratie. Binnen dit team maak je onderling afspraken, geef je elkaar feedback, leer je van je fouten en vier je gezamenlijk successen. Er is een nauwe samenwerking met andere gemeentelijke teams en externe partijen. Team Inkomen ondersteunt inwoners zonder werk of met een laag inkomen met als doel om hen in de gelegenheid te stellen om naar vermogen deel te nemen aan de samenleving en de arbeidsmarkt. De klantmanager inkomen is verantwoordelijk voor het beoordelen en toekennen van uitkeringen en het bewaken van de dossiers. 

Samenvattend zijn je taken & verantwoordelijkheden:

  • Je geeft uitvoering aan de Participatiewet en lokaal beleid;
  • Je handelt aanvragen, heronderzoeken, mutaties, beëindigingen af;
  • Je houdt het klantenbestand up-to-date en stuurt aan op economische zelfstandigheid en zelfredzaamheid (je bent niet verantwoordelijk voor de begeleiding naar werk);
  • Je voert gesprekken met inwoners en belanghebbenden;
  • Je hebt contact met re-integratie, schuldhulpverlening, wijkteams en specialistische teams;
  • Je bent alert op fraude en gaat klantgericht te werk;
  • Je stelt rapportages en beschikkingen op.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je beschikt over een afgeronde hbo opleiding in een relevante richting, bijvoorbeeld Sociaal Juridische Dienstverlening;
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare rol als klantmanager Inkomen;
  • Je hebt ervaring met aanvragen LO en caseload beheer;
  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving op het gebied van de Participatiewet;
  • Je bent communicatief, nieuwsgierig en klantgericht. 

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Roos via roos@samenvijf.nl of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Klantmanager intake

Overijssel
32 - 36 uur
HBO
01 juli 2025
Nog 2 dagen om te reageren!

Inkomensconsulent

Waddinxveen
36 uur
HBO
16 juni 2025
Nog 3 dagen om te reageren!

Consulent Inkomen

Gelderland
36 uur
HBO/WO
03 juli 2025

Consulent Backoffice Participatie

Weert
20 - 32 uur
HBO
03 juli 2025