Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Managementsecretaris – Velsen

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Velsen
Uren
32 uur
Startdatum
01 juli 2024
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

 Als managementsecretaris bij de gemeente Velsen ben je de rechterhand van de manager Regie & Ontwikkeling. Je zorgt voor inhoudelijk overzicht en inzicht in de actuele vraagstukken en opgaven en maakt de samenhang tussen de opgaven inzichtelijk. Je helpt de manager de juiste prioriteiten te stellen en haar rol goed te pakken, zowel in de bestuurlijke advisering als in de uitvoering.

Je bent daarnaast ook sparringpartner voor medewerkers en bestuursadviseurs. Doordat je in nauw contact staat met adviseurs en projectleiders ben je bekend met de onderwerpen waar zij aan werken en weet je wat speelt. Je helpt waar nodig met het aanbrengen van samenhang tussen de onderwerpen.

Je stimuleert goede samenwerking tussen adviseurs, wethouders en bestuursadviseurs. Daarvoor voer je regie op de bestuurlijke agenda van het domein en houd je zicht op onder andere moties en toezeggingen. Je helpt de adviseurs hun rol te pakken en volgt actief en ondersteunend de voortgang. 

Voor het hele domein Fysieke Leefomgeving coördineer je in overleg met de managers de agendering van de werkoverleggen met de wethouders en bewaak en bevorder je de integraliteit én de kwaliteit van de stukken. 

Je hebt een gevarieerd takenpakket, uiteenlopend van het geven van (strategische) adviezen tot en met het (mee)schrijven van voorstellen en het voorbereiden van overleggen en presentaties. Het ene moment ben je secretaris van een belangrijk overleg, het andere moment lees je mee met een gevoelig stuk, denk je mee over het bestuurlijke proces of sta je aan de lat om een hete aardappel goed in de organisatie te beleggen. 

Als secretaris werk je op het snijvlak van inhoud en proces. Je weet waar de prioriteiten liggen en kunt hoofdzaken van bijzaken onderscheiden. Je bouwt en onderhoudt actief een netwerk binnen de organisatie. Je hebt een scherp oog voor wat speelt binnen het domein en bent pro-actief in de advisering richting het management. Je bent verbindend en hebt uitstekende communicatieve vaardigheden. Je bent je bewust van de besturingsfilosofie van onze organisatie en draagt deze op een inspirerende manier uit richting collegaÂ’s.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

 

  • Je hebt een relevante opleiding op HBO+/WO niveau en meerdere jaren ervaring in een soortgelijke functie, liefst in een gemeentelijke of overheidsorganisatie;
  • Je organiseert verbinding en zorgt dat zaken niet blijven hangen; 
  • Je escaleert knelpunten met oog voor onderlinge verhoudingen en goede werkrelaties;
  • Tegelijkertijd ben je rolbewust en weet je collegaÂ’s te activeren en motiveren om zo veel mogelijk zelfstandig zaken op te pakken;
  • Je beschikt over een flinke dosis bestuurlijke sensitiviteit en doorziet waar de kern van problemen samenkomen

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Marc via marc@samenvijf.nl of 0626708599.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Secretaris-Officemanager Beheer, Realisatie en Onderhoud Trambedrijf

Utrecht
24 - 28 uur
MBO/HBO
14 juli 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Bestuurssecretaresse

Bunnik
24 uur
MBO
01 september 2025

Management- en Bestuursondersteuner

Mook en Middelaar
20 - 24 uur
MBO
18 juli 2025

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Secretaris-Officemanager Beheer, Realisatie en Onderhoud Trambedrijf

Utrecht
24 - 28 uur
MBO/HBO
14 juli 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Bestuurssecretaresse

Bunnik
24 uur
MBO
01 september 2025

Management- en Bestuursondersteuner

Mook en Middelaar
20 - 24 uur
MBO
18 juli 2025