Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Consulent Bijzondere Bijstand en Minimaregelingen – Amstelveen

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Amstelveen
Uren
24 uur
Startdatum
17 juni 2024
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Als Consulent Bijzondere bijstand en Minimaregelingen bij de gemeente Amstelveen ben je belast met een verscheidenheid aan verantwoordelijkheden. Je takenpakket omvat onder meer het behandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand en/of minimaregelingen. In deze rol voer je zelfstandig onderzoek uit naar soms complexe problematiek en handel je deze aanvragen af volgens de omgekeerde toets benadering.

Als Consulent Bijzondere bijstand en Minimaregelingen ben je verantwoordelijk voor:

  • Het behandelen van aanvragen voor bijzondere bijstand en/of minimaregelingen.
  • Het zelfstandig onderzoeken van aanvragen met soms complexe problematiek en behandelen volgens de omgekeerde toets benadering.
  • Het rapporteren en juridische advisering met betrekking tot aanvragen.
  • Het zelfstandig beheren en monitoren van een caseload.
  • Het geven van voorlichting over de mogelijkheden van bijzondere bijstand en minimaregelingen.
  • Het voeren van multidisciplinaire/ integrale overleggen met professionals.
  • Het afleggen van huisbezoeken bij klanten of fysiek klantcontact.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent in het bezit van een afgeronde HBO opleiding in een Sociaal Juridische richting;
  • Je beschikt over werkervaring bij een gemeente als Consulent Bijzondere Bijstand en/of Minimaregelingen;
  • Je bent analytisch, resultaatgericht en klantgericht. 

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Roos via roos@samenvijf.nl of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Consulent Inkomen

Arnhem
36 uur
HBO
01 juni 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Inkomensconsulent

Gelderland
32 - 36 uur
HBO/WO
15 juni 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Inkomensconsulent (20/5/

Almere
36 uur
02 juni 2025
Nog 1 dagen om te reageren!