Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Casemanager Inkomen – Capelle aan den Ijssel

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Capelle aan den Ijssel
Uren
32 uur
Startdatum
01 mei 2023
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Gemeenten Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas werken op het gebied van Sociale Zaken met elkaar samen in een Gemeenschappelijke Regeling: IJsselgemeenten. Voor de unit Inkomen zijn ze op zoek naar een Casemanager Inkomen. De unit Inkomen bestaat 2 teams: team Casemanagers en team Ondersteuning. De medewerkers handelen allerlei aanvragen van uitkeringen af, zorgen voor een tijdige en rechtmatige betaling van de uitkeringen, zijn belast met de afhandeling van administratieve taken en rapporteren over het recht op- en de hoogte van de uitkering. Daarnaast zorgen zij ervoor dat alle informatie die binnenkomt zoveel als mogelijk zelfstandig wordt afgehandeld. Indien nodig wordt teruggekoppeld aan, doorverwezen naar en/of samengewerkt met collega’s van de (overige) unit(s), ketenpartners of andere hulpverleningsinstanties.

De functie in hoofdlijnen

  • De Casemanager Inkomen die we zoeken richt zich voornamelijk op een professioneel beheer en onderhoud van je eigen caseload van ± 200 klanten voor een fulltimer. Rapporteert en beslist binnen de gestelde termijnen op aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand en overige werkprocessen;
  • Bij de aanvraagprocedure van de 3 doelgroepen (statushouders, mensen in een instelling en IOAW’ers) en rechtmatigheidsonderzoeken werk je nauw samen met de (keten)partners van de 3 gemeenten en indien nodig de unit Intake en Handhaving;
  • Je hebt oog voor het totale sociale domein en kent de sociale kaart. Je schroomt niet om de samenwerking met onze ketenpartners te zoeken, maar durft klanten ook te wijzen op de eigen verantwoordelijkheid;
  • Je kent de letter van de wet, maar bent ook in staat om naar de bedoeling van diezelfde wet te kijken;
  • Je signaleert ontwikkelingen, denkt mee over vernieuwingen en gaat hiermee aan de slag;
  • Je uitgangspunt in alles wat je doet en onderneemt is dat de klant centraal staat.

Let op: Voor deze functie is grote kans dat je na verloop van tijd in vaste dienst kunt komen van de IJsselgemeenten.

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • HBO-werk- en denkniveau en aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie;
  • Relevante kennis van sociale zekerheidswetgeving en een gedegen kennis van de Participatiewet en aanverwante regelingen;
  • Ervaring met of kennis van Suites4WIZ (GWS);
  • Goede contactuele vaardigheden en geen 9 tot 5 mentaliteit;
  • Initiatiefrijke, flexibele en creatieve houding, waarmee je klanten in hun kracht zet;
  • Iemand met zelfreflectie en een lerende houding gecombineerd met een positieve benadering en methodisch werken;

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met via  of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

No data was found