Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Secretaris Bezwaarschriftencommissie – Landsmeer

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Landsmeer
Uren
15 - 20 uur
Startdatum
17 april 2023
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

We zoeken voor de gemeente Landsmeer een Secretaris Bezwaarschriftencommissie. 

De secretaris vormt het aanspreekpunt voor de leden van de externe, onafhankelijke bezwaarschriftencommissie, de inwoners en de ambtelijke organisatie. De bezwaarschriftencommissie behandelt bezwaarschriften op een zeer breed terrein: ruimtelijke ordening, algemeen bestuursrecht, vergunning & handhaving, subsidies, de Woo, de AVG, het sociaal domein, horeca & evenementen etc. De bezwaarschriftencommissie houdt circa eens in de maand een hoorzitting. Deze hoorzittingen zijn gepland op de dinsdag- of woensdagavond. Je vervult daarbij de rol van secretaris van de bezwaarschriftencommissie.

Je ondersteunt de commissievoorzitter en commissieleden op een proactieve en professionele wijze zowel procedureel als inhoudelijk. De bezwaarschriftencommissie brengt advies uit aan het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad of de burgemeester.

De werkzaamheden van de secretaris bestaan voornamelijk uit:

  • het op orde brengen van het dossier;
  • als onafhankelijk gesprekspartner pre-mediationgesprekken voeren met bezwaarmaker(s) en vertegenwoordiger van het bestuursorgaan en hiervan waar nodig verslag opstellen;
  • voorbereiden van de hoorzitting (ontvangstbevestiging sturen, ontvankelijkheid toetsen, inplannen zittingen, uitnodigingen zittingen versturen etc.);
  • optreden als secretaris tijdens de zitting van de (externe onafhankelijke) bezwaarschriftencommissie (gemiddeld 1x per maand op dinsdag- of woensdagavond);
  • notuleren van de hoorzittingen en deelnemen aan de beraadslaging van de bezwaarschriftencommissie;
  • bewaken van termijnen waarbinnen bezwaarschriften moeten worden afgehandeld;
  • het opstellen van een concept advies van de bezwaarschriftencommissie en dit in verdere afstemming met de bezwaarschriftencommissie tot een definitief advies maken;
  • het in overleg met de bezwaarschriftencommissie opstellen van een jaarverslag.

Je bent mede verantwoordelijk voor een adequaat en efficiënt verloop van de ‘bezwaarschriftenstroom’ en houdt de termijnen van jouw zaken in de gaten.

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent minimaal in het bezit van een afgeronde HBO bachelor opleiding op het gebied van rechten;
  • Je beschikt minimaal over 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid op het gebied van (algemeen) bestuursrecht;
  • Je beschikt minimaal over 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid als secretaris van de bezwaarschriftencommissie en/of binnen de rechterlijke macht op het gebied van bestuursrecht.

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met via  of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Klantmanager Inkomen

Oisterwijk
36 uur
HBO
15 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Teamleider a.i

Franeker/menaam
32 - 40 uur
HBO/WO
04 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Integraal beheeradviseur en financieel specialist

Altena
20 uur
WO
14 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Klantmanager Inkomen

Oisterwijk
36 uur
HBO
15 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Teamleider a.i

Franeker/menaam
32 - 40 uur
HBO/WO
04 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Integraal beheeradviseur en financieel specialist

Altena
20 uur
WO
14 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!