Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein – Budel

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Budel
Uren
18 uur
Startdatum
01 april 2023
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

We zoeken voor de gemeente Cranendonck een Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein. 

Als Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein zorg je er primair voor dat de bedrijfsvoering op processueel/inhoudelijk niveau en kwaliteitszorg binnen het sociaal domein of onderdelen daarvan op een hoog peil komen en blijven. Het samenwerken met uitvoerende-, beleidsmatige- en management onderdelen van de organisatie is je kracht en passie, want  ‘samen’ geef je vorm aan de veranderopgave(n) binnen het sociaal domein. Je bent een partner voor interne partijen en denkt in belangen, verantwoordelijkheden en resultaten vanuit de kwaliteitsvisie zoals opgenomen in het kwaliteitsplan. Je benadert vraagstukken met een open, nieuwsgierige houding en kunt daarin zowel strategisch als praktisch te werk gaan. 

Je zal te werk gaan met de volgende werkzaamheden/verantwoordelijkheden: 

  • Coachen, adviseren, instrueren en begeleiden van Wmo consulenten en overige medewerkers op het vlak van resultaatgerichtheid, rechtmatigheid, efficiëntie en effectiviteit van uitvoeringsprocessen;
  • Bewaken en verbeteren van de inhoudelijke en juridische kwaliteit van beschikkingen/besluiten in het kader van de Wmo zodat beslissingen gefundeerd en juist genomen (kunnen) worden;
  • Verrichten van alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot het toetsen en de kwaliteitscontrole van de uitvoerende processen met betrekking tot de Jeugdwet en het doen van verbetervoorstellen;
  • Het uitvoeren van themacontroles en steekproeven;
  • Opstellen van rapportages voor het management naar aanleiding van de controle bevindingen;
  • Communiceren over wijzigingen in wet- en regelgeving naar de medewerkers inzake het toepassen van de wet en het vertalen daarvan naar (werk)instructies en uitvoeringsrichtlijnen;
  • Verantwoordelijk zijn voor kwaliteit van de documentatie binnen de producten die de afdeling levert en het leveren van een bijdrage aan de kwaliteit van de administratieve organisatie (AO) waaronder procesontwerp, -actualisatie en inrichting van applicaties;
  • Het bieden van ondersteuning bij en meedenken over de implementatie en uitvoering van beleid;
  • Het fungeren als inhoudelijke vraagbaak voor het team en het initiëren van inhoudelijke werkoverleggen waarbij casuïstiek (ook) aan de orde komt.

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je beschikt over een door opleiding en/of werkervaring verkregen (aantoonbaar) Hbo+ niveau;
  • Je beschikt over uitstekende en actuele kennis van de Wmo wet- en regelgeving;
  • Je beschikt over kennis van processen in de bedrijfsvoering en administratieve organisatie.

 

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met via  of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Klantmanager Inkomen

Oisterwijk
36 uur
HBO
15 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Teamleider a.i

Franeker/menaam
32 - 40 uur
HBO/WO
04 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Integraal beheeradviseur en financieel specialist

Altena
20 uur
WO
14 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Klantmanager Inkomen

Oisterwijk
36 uur
HBO
15 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Teamleider a.i

Franeker/menaam
32 - 40 uur
HBO/WO
04 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Integraal beheeradviseur en financieel specialist

Altena
20 uur
WO
14 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!