Deel deze vacature

HR Adviseur

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Leeuwarden

Uren

24 uur

Startdatum

12 april 2021

Deze vacature is met succes ingevuld.

dit ga je doen

Werken bij provincie Fryslân betekent werken bij een uitgesproken organisatie. Met als hoofddoel: samen werken aan een mooi en sterk Fryslân. Samen met ruim 750 collega’s werk je mee aan het bouwen van een mooie woon-, werk- en leefomgeving. 

De provincie zorgt er onder andere voor dat onze wegen begaanbaar blijven en dat we kunnen genieten van de Fryske natuur. Ook geven we ondernemers kansen en zorgen we ervoor dat de Fryske identiteit en cultuur behouden blijven. In onze organisatie maken we beleid, afgestemd op de plannen die het college van Gedeputeerde Staten maakt. Daarna voeren wij het uit. Meestal door ons zelf, maar vaak ook in samenwerking met andere overheden of maatschappelijke organisaties. Bij maatschappelijke vraagstukken valt te denken aan vraagstukken omtrent infrastructuur, economie, cultuur of natuur. Bij de provincie Fryslân werken wij voor een groot gedeelte opgaven gestuurd. Op deze manier kunnen we flexibel inspelen op vraagstukken die ontstaan bij inwoners. In de praktijk betekent dit dat veel medewerkers vanuit een pool op verschillende projecten en programma’s wordt ingezet, passend bij de maatschappelijke vraagstukken en hun ambities en kennis. Daarnaast zijn er de ondersteunende continue afdelingen waar Personeelszaken er één van is.

Vanwege tijdelijke afwezigheid van onze collega zoeken wij per direct een HR Adviseur.

Je bent HR businesspartner voor het management (trusted advisor voor de opgave regisseur, de opgavemanagers, continu managers en de poolmanagers), w.o. adviseur voor verandervraagstukken, teamvraagstukken en organisatievraagstukken binnen de opgave).

Je bent verantwoordelijke voor het realiseren, uitvoeren,  adviseren van HR beleid (passend in het overall HR beleid, waar mogelijk specifiek gemaakt voor de opgave). Borgen van integraal HR beleid binnen de gehele provincie. Je adviseert in HR vraagstukken op het gebied van flexibele arbeid/inhuur, in- door- en uitstroom, pensioen, ziekteverzuim, rechtspositie en juridische arbeidsrechtelijke vraagstukken.

Tevens ben je verantwoordelijk voor kwalitatieve en kwantitatieve SPP van de opgave en de provincie als totaal, stimuleren van uitvoeren van SPP door de managers voor hun eigen afdeling.

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent in het bezit van een afgeronde HBO opleiding in de richting van HRM/Bedrijfskunde.
  • Je hebt meerjarige ervaring in een stevige HR advies functie.
  • Je bent gewend te werken in een complexe en veranderende omgeving .
  • Je hebt aantoonbare en succesvolle ervaring met complexe veranderingstrajecten.
  • Je hebt passieve beheersing van it Frysk.
  • Je hebt overheidservaring .

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Heb je interesse?

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor dinsdag 6 april.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Solliciteer hier

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor dinsdag 6 april.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Deel deze vacature

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Senior Beleidsadviseur Sociaal Domein
HBO
36 uur
Uithoorn
5 mei 2025
Facilitair Locatiemanager
36 uur
Rotterdam
21 mei 2025
Projectleider Opvanglocatie
24 uur
Oldebroek
12 mei 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!