Deel deze vacature

Business Analist

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Utrecht

Uren

32 uur

Startdatum

11 januari 2021

Deze vacature is met succes ingevuld.

dit ga je doen

Het domein Bedrijfsvoering (BDV) verzorgt alle uitvoerende bedrijfsvoeringstaken van de organisatie, zodat onze collega’s zich kunnen concentreren op de realisatie van de primaire doelstellingen. Wij richten ons op een integrale bedrijfsvoering, die past in de huidige tijd. Wij blijven onze producten en diensten ontwikkelen en verbeteren. Zo leveren wij een optimale ondersteuning en een dienstverlening met toegevoegde waarde voor de (interne) klanten te kunnen leveren.

Het team Informatisering & Automatisering (I&A) waarin jij gaat opereren verzorgt zowel concern breed als organisatie specifiek de informatievoorziening en ICT-dienstverlening. Samen streven we ernaar om de medewerkers van de Provincie Utrecht te voorzien van betrouwbare ICT diensten en oplossingen.

Essentiele aspecten hierbij zijn:

  • Informatievoorziening en -advies
  • Architectuur en informatiebeveiliging & privacy
  • Informatiebeheer en archivering
  • Portfolio- en projectmanagement
  • Functioneel- en applicatiebeheer
  • ICT infrastructuur en werkplekbeheer
  • Data-, kennis- en innovatiemanagement


Wat ga je doen?
De provincie Utrecht is continue bezig om haar bedrijfsvoering en dienstverlening te optimaliseren met de inzet van IT voorzieningen. Hieraan ga je een belangrijke bijdrage leveren met het uitwerken van informatievoorziening vraagstukken. Op dit moment is er behoefte aan uitbreiding van de business analyse kracht op onder andere het project digitalisering bestuurlijke besluitvorming (BBV).

De exacte werkzaamheden die je gaat uitvoeren, zullen in overleg met de opdrachtgever, projectleider of coördinator I&A worden vastgesteld en zullen in ieder geval uit het volgende bestaan:

  • Identificeren en analyseren van behoeftes en specificeren van de requirements van de organisatie en communiceert deze als bruikbare informatie naar een projectteam, (software)leverancier of outsourcer. Vaak is IT hierbij een belangrijk onderdeel.
  • Analyseren van de informatiestromen. Dit houdt o.a. in: welke gegevens en data worden gebruikt in een werkproces, hoe worden de gegevens bewerkt en opgeslagen, welke systemen worden hiervoor gebruikt, welke ‘bedrijfsregels’ worden toegepast op de gegevens?
  • In kaart brengen van de huidige status van specifieke onderdelen van de informatiesystemen (functionele kwaliteit, technische kwaliteit, sterktes, zwaktes, gebruik, etc.).
  • Plotten van de nieuwe mogelijkheden binnen de technologische ontwikkelingen op de informatiestromen alsmede de impact bepalen (SCOPAFIJTH breed) van de ontwikkelingen.
  • Definiëren van de behoefte aan veranderingen in de informatiestromen door het inventariseren van de behoeften van de organisatie binnen de geïdentificeerde scope van een project, inclusief de randvoorwaarden.
  • Afstemmen van de benodigde veranderingen in de werkprocessen en daarbij opstellen van scenario’s en het doen van aanbevelingen voor veranderingen in de informatievoorziening.

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van informatiemanagement of -voorziening (bij voorkeur bedrijfskundige informatica, bedrijfsinformatiekunde of vergelijkbaar) 
  • Je hebt minimaal 4 jaren actuele, relevante en aantoonbare ervaring als business analist binnen vergelijkbare organisaties in de afgelopen 8 jaren 
  • Je bent in het bezit van een BCS Foundation certificate in Business Analysis 
  • Je hebt minimaal 4 jaren actuele, relevante en aantoonbare ervaring als business analist binnen vergelijkbare organisaties in de afgelopen 8 jaren

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Heb je interesse?

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor vrijdag 24 december.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Solliciteer hier

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor vrijdag 24 december.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Deel deze vacature

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

juridisch adviseur bezwaar
WO
24 uur
Bovenkarspel
12 mei 2025
Duurzaamheidsmakelaar
MBO/HBO
20 uur
Tilburg
1 juni 2025
Medewerker gebouwenbeheer
HBO
32 uur
Valkenswaard
12 mei 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!