Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Inkomensconsulent – Rotterdam

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Rotterdam
Uren
36 uur
Startdatum
01 december 2022
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

De gemeente Rotterdam wil er zijn voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben om werk en inkomen te vinden. Dit is waar jij van wordt in de rol van Inkomensconsulent. Heb jij passie om Rotterdammers in hun basisbehoefte te voorzien? Dan is deze functie van inkomensconsulent echt iets voor jou. Je kan een luisterend oor bieden en een klantsituatie adequaat analyseren, zodat je de hulpvraag van de burger in beeld kunt brengen. 

  • Je behandelt zelfstandig aanvragen Participatiewet of Bijzondere Bijstand. Onder ‘behandelen’ valt: onderzoeken, toetsen, beoordelen, interpreteren, gegevens verzamelen en controleren (zo nodig met gesprekken), tijdig beslissen over toekenning of afwijzing van een aanvraag/voorziening/uitkering, de hoogte berekenen en de duur bepalen, gegevens verwerken in geautomatiseerde systemen en dossiers completeren;
  • Je verstrekt tijdig voorschotten op basis van wet- en regelgeving en draagt zorg voor de verrekening met of terugvordering van de uitkering;
  • Je herkent verdachte situaties, waarin rechtmatigheid mogelijk in het geding komt, beslist of aanvullend onderzoek nodig is en kan dergelijke vraagstukken zelfstandig, adequaat oplossen;
  • Je rapporteert over onderzoeksbevindingen op basis van analyse van gegevens conform wet- en regelgeving;
  • Je bent tijdens de aanvraagprocedure voor de burger hun contactpersoon bij de gemeente. Deze contacten kunnen schriftelijk, telefonisch of face-to-face plaatsvinden;
  • Je haalt informatie bij werkzoekenden op over hun persoonlijke inkomens-, woon- en vermogenssituatie, zo nodig via persoonlijk contact;
  • Je informeert de werkzoekenden over de voortgang en het al dan niet toekennen van een uitkering;
  • Je verstrekt, indien van toepassing, informatie over voorliggende voorzieningen;
  • Je herkent crisissituaties van werkzoekenden en bepaalt passende interventie, zorgt waar nodig voor een adequate doorverwijzing naar relevante (externe) partijen of instanties;
  • Je werkt nauw samen met de het organisatieonderdeel WERK, informeert de werkconsulent over ontwikkelingen binnen het aanvraagproces, zodat de dienstverlening van WERK en INTAKE naadloos op elkaar aansluiten. 

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent minimaal in het bezit van een afgeronde Hbo-opleiding;
  • Je hebt minimaal zes maanden werkervaring als inkomensconsulent (domein inkomen) opgedaan, in de afgelopen twee jaar;
  • Je hebt minimaal 6 maanden werkervaring met Suniwet opgedaan, in de afgelopen twee jaar;
  • Je hebt minimaal zes maanden werkervaring met Basisregistratie Personen (BRP) opgedaan, in de afgelopen twee jaar;
  • Je hebt in de afgelopen 6 maanden regelmatig klantcontact (klanten/burgers) gehad binnen het vakgebied.’

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met via  of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Adviseur aanbesteden en contractmanagement

Bergen op Zoom
32 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Toezichthouder / directievoerder groen

Roosendaal
32 uur
MBO/HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Klantmanager inkomen met focus op beheer uitkeringen

Oosterhout
36 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Adviseur aanbesteden en contractmanagement

Bergen op Zoom
32 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Toezichthouder / directievoerder groen

Roosendaal
32 uur
MBO/HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Klantmanager inkomen met focus op beheer uitkeringen

Oosterhout
36 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!