Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Functioneel Beheerder – Houten

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Houten
Uren
16 - 24 uur
Startdatum
10 oktober 2022
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Het Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden is op zoek naar een functioneel beheerder ERDOCS.

Opdrachtomschrijving
Binnen het team informatiehuishouding  is behoefte aan een functioneel beheerder voor lijn- en projectwerkzaamheden voor beheer van de applicaties die het proces ondersteunen waarmee eDocs gebruikt wordt. Je bent verantwoordelijk voor hun applicatiediensten. Denk aan het beheer van off-the-shelfpakketten, zoals OpenText en eDOCS. Maar ook een gedeelte maatwerk. Zijn er incidenten of storingen die in de eerste lijn niet kunnen worden verholpen? Dan komen hun gebruikers bij jou terecht. Jij analyseert de meldingen en zorgt voor passende oplossingen. Ook kom je met ideeën om het beheer en de beschikbaarheid van applicaties te verbeteren. Hiermee ondersteun je je collega’s overal in de organisatie bij hun taken.

Daarnaast breng je wijzigingen aan met betrekking tot de technische stack voor applicatiediensten. En je houdt de toepassingsprogrammatuur en gegevensverzamelingen in stand. Je initieert patches bij (functionele) verstoringen en je configureert en documenteert applicaties, of onderdelen daarvan, gegevensbanken en interfaces. Ook het beheer van de applicatiedocumentatie hoort bij je werk.

De werkzaamheden omvatten

  • Waarborgen van de instandhouding en continuïteit van de applicaties en hiervoor ook durven te staan
  • Pro-actief contact onderhouden met de eindgebruikers en de interne organisatie, inclusief opleiden nieuwe collega’s
  • Uitvoeren van autorisatiebeheer en het bewaken van de betrokken processen
  • Snel en adequaat analyseren en oplossen van incidenten of problemen, indien noodzakelijk schakelen met de leverancier
  • Voortgangsbewaking van openstaande meldingen
  • Actualiseren/opstellen van de documentatie waaronder beheer-handleidingen
  • Meewerken aan te ontwikkelen/veranderen applicaties en processen (functioneel) door het aandragen van issues en verbeteringen
  • Pro-actief processen en applicaties beoordelen met als doel fouten/uitval te elimineren en handmatig ingrijpen te beperken
  • Opstellen van testplannen, uitvoeren en coördineren van testwerkzaamheden (FAT/GAT)
  • Opstellen van rapportages over de uitgevoerde testen

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

Je beschikt over ervaring bij een overheidsorganisatie (min 2 jaar)
Je beschikt over ervaring als functioneel beheerder/ intermediair (min 3 jaar)
Je beschikt over HBO werk- en denkniveau
Je beschikt over kennis van en uitgebreide ervaring met inrichting en functioneel beheer van eDocs
Je beschikt over relevante werkervaring in het beheren van functionaliteiten binnen een grootschalige gebruikersorganisatie
Je beschikt over ervaring met beheer- en analysemethoden en beheertools (onder andere Topdesk)

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met via  of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Kwaliteitsmedewerker Wmo

Bergen op Zoom
28 uur
HBO
15 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Adviseur dienstverlening en burgerzaken

Rijen
32 uur
HBO
03 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Projectleider gebiedsontwikkeling

Altena
16 uur
HBO
28 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Kwaliteitsmedewerker Wmo

Bergen op Zoom
28 uur
HBO
15 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Adviseur dienstverlening en burgerzaken

Rijen
32 uur
HBO
03 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Projectleider gebiedsontwikkeling

Altena
16 uur
HBO
28 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!