Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Adviseur Informatiehuishouding – Houten

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Houten
Uren
32 - 36 uur
Startdatum
01 oktober 2022

Dit ga je doen

Om het team te versterken is de Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden op zoek naar ondersteuning in de functie van Adviseur Informatiehuishouding.

Als adviseur informatiehuishouding werk je vanuit de IT-dienst Informatiebeheer mee met grote projecten. Een van de IPM-gestuurde projecten is Sterke Lekdijk. Dit programma betreft de versterking van de Lekdijk tussen Amerongen en Schoonhoven met zes deelprojecten en een programmateam. Daarnaast zijn er diverse andere grote projecten zoals Uitbreiding KWA, Regionale Keringen en Baggeren. 

Je draagt bij aan de verdere ontwikkeling van het documentbeheer binnen deze grote projecten. Dit doe je bijvoorbeeld met het ontwikkelen en implementeren van een spelregelkader bij het opslaan van informatie in de verschillende informatiesystemen (samen met de adviseurs Informatiebeheer) en het ondersteunen van de medewerkers bij het opslaan van hun informatie in o.a. SharePoint en het centrale DMS.  

Ook bewaak je dat bij het vastleggen van informatie of er wordt voldaan aan wettelijke kaders op het gebied van informatiebeheer, privacy en informatiebeveiliging. Daarnaast bewaak je de documentenstroom van het gehele project, leg je documenten vast en rapporteer je hier regelmatig over aan de manager projectbeheersing van het project (en indien nodig aan de andere leden van het (IPM) project-teamleden).

Werkzaamheden zijn: 

  • Het opstellen van procedures en werkinstructies; 
  • Aanspreekpunt voor diverse vragen van het project; 
  • Adviseren op het gebied van recordmanagement en projecten ondersteunen met beheervragen;
  • Adviseren, ondersteunen en begeleiden gebruikers m.b.t. het DMS;
  • Training, presentaties/voorlichten geven m.b.t. informatiehuishouding;
  • Adviseren op het gebied van kwaliteit en controles uitvoeren.

Je werkt zowel zelfstandig als in samenwerking met anderen. Binnen de projecten wordt er ook gebruik gemaakt van Relatics en wordt er gewerkt in het DMS van samenwerkingspartners buiten HDSR. Als documentbeheerder jaag je hierbij alle projectteamleden aan om documenten op juiste wijze te registeren. De documenten moeten namelijk op meerdere plaatsen beschikbaar zijn. Je speelt hierin een belangrijke rol en je zorgt ervoor dat alle inkomende en uitgaande documenten op de juiste wijze digitaal geregistreerd worden.  

Een ontwikkeling op jouw vakgebied is, dat HDSR vanaf medio 2022 overgaat op een nieuw DMS (OpenText Content Suite). Hier moet de projecten op aanhaken en er wordt een bijdrage van jou verwacht als documentbeheerder.  

Een andere ontwikkeling is, dat er binnen de IT-dienst Informatiebeheer een verschuiving gaande is van de uitvoering van de meer traditionele en operationele taken (zoals verwerking van post en beheer van fysieke archieven) naar meer adviserende, kader stellende en controlerende taken op het gebied van het informatiehuishouding. De medewerkers van de IT-dienst Informatiehuishouding dragen hieraan bij door de organisatie te adviseren en te faciliteren bij de inrichting van een moderne, duurzame en toegankelijke informatievoorziening die de organisatie en haar omgeving zo optimaal mogelijk kan ondersteunen. 

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau. 
  • Je beschikt over aantoonbare kennis en ervaring met digitaal documentbeheer en record management (zoals o.a. het inrichten metadatering, selectie, waardering, vernietiging, etc. van informatie). 
  • Je beschikt over aantoonbare werkervaring met DMS, ECM en/of zaaksystemen

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met via  of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Inkoop- en contractbeheerder

Dronten
24 uur
HBO/WO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Consulent Inkomen Rechtmatigheid

Geldermalsen
32 - 36 uur
04 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Milieutechnisch Medewerker Toezicht

Zuid-Holland
32 uur
HBO/WO
15 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Inkoop- en contractbeheerder

Dronten
24 uur
HBO/WO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Consulent Inkomen Rechtmatigheid

Geldermalsen
32 - 36 uur
04 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Milieutechnisch Medewerker Toezicht

Zuid-Holland
32 uur
HBO/WO
15 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!