Deel deze vacature

HR consulent

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Budel
Uren
32 uur
Startdatum
01 januari 2026
Reageren t/m
10 december 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een ervaren en daadkrachtige HR-consulent voor 32 uur per week. In deze rol bied je tactische en operationele advisering en ondersteuning aan de HR-adviseur. Je werkt nauw samen met HR-adviseurs, HR-consulenten en medewerkers van het HR-loket.

Wat ga je doen?

  • Adviseren en informeren van managers en medewerkers over door- en uitstroom, procedures, regelingen en arbeidsvoorwaarden, onder andere door het voeren van bilaterale gesprekken met managers.
  • Ondersteunen van de HR-adviseur en managers bij de uitvoering van het HR-beleid.
  • Eerste aanspreekpunt zijn voor medewerkers en managers met vragen over arbeidsvoorwaarden en ontwikkelingen.
  • Adviseren over casuïstiek en andere niet-complexe HR-vraagstukken en het oppakken van de daaruit voortvloeiende administratie.
  • Adviseren en begeleiden van managers en medewerkers bij de uitvoering van de Wet verbetering Poortwachter.
  • Begeleiden en ondersteunen van managers bij het gebruik van HR-tools zoals on-boarding en exitgesprekken.
  • Voorbereiden van evaluaties en analyses van HR-thema’s zoals opleidingsplannen, verlofstuwmeren en leerpunten.
  • Ondersteunen en begeleiden bij diverse HR-taken, zoals het zorgdragen voor dossiervorming en het doorvoeren van formatiewijzigingen in Afas, HR-processen en administratie.

Waar ga je werken?

De Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking A2-gemeenten werkt voor de gemeenten Cranendonck, Valkenswaard en Heeze-Leende. De organisaties bundelen hiermee de krachten en zorgen hierdoor voor meer efficiency en een optimale dienstverlening op het gebied van bedrijfsvoering (o.a. HR, financiën, communicatie en I&A) en Werk en Inkomen.

In onze organisatie werken wij, met een grote mate van flexibiliteit, aan tal van uitdagingen in een dynamische en leerzame werkomgeving, waarin we mooie resultaten behalen met elkaar in een informele, collegiale samenwerking. We werken met plezier, trots en enthousiasme voor onze klanten. Onze kernwaarden dragen we uit door samen sterk te staan, waarderend betrokken te zijn, een deskundig resultaat te leveren en durven te vernieuwen. Samen bouwen we aan een organisatie en een samenwerkingsverband waar medewerkers trots op kunnen zijn en met plezier werken.

Hoe ziet het team HR eruit?

Je maakt onderdeel uit van het team HR dat bestaat uit 20 medewerkers: consulenten, adviseurs, personeelsadministratie, een beleidsadviseur, een Arbocoördinator, een juridisch adviseur Arbeidsrecht Arbeidsvoorwaarden, een functioneel beheerder en de ambtelijk secretaris.

De consulenten en adviseurs zijn verdeeld over de vier organisaties (A2-samenwerking, Cranendonck, Heeze-Leende, Valkenswaard). Je werkt samen met de HR-adviseur voor account Cranendonck. We werken gedreven samen om te zorgen voor een goede advisering aan en ondersteuning van onze interne klanten: management, directie en bestuur van de vier A2-organisaties.

Jouw profiel

  • Je hebt hbo denk- en werkniveau, bij voorkeur met een afgeronde opleiding hbo Personeel en Organisatie
  • Je hebt ervaring in een vergelijkbare rol en hebt de nodige meters binnen het HR-werkveld gemaakt in een adviserende rol
  • Je hebt ervaring in de publieke sector of brengt dit als pre mee
  • Je bent initiatiefrijk en ondernemend en kunt goed plannen en organiseren
  • Je stapt gemakkelijk ergens op af en kijkt niet de kat uit de boom
  • Je bent daadkrachtig, stuurt op resultaat en verliest de mens niet uit het oog
  • Je maakt van nature makkelijk verbinding met de mensen om je heen en in de organisatie
  • Je bent communicatief vaardig en staat sterk in je schoenen
  • Je bent bij voorkeur beschikbaar op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag

Deze functie is niet geschikt voor ZZP’ers

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 11-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.