Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Stadslogistiek Makelaar Utrecht

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Utrecht
Uren
16 - 24 uur
Startdatum
08 januari 2026
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Stadslogistiek Makelaar Utrecht.

Als Stadslogistiek Makelaar ben jij het aanspreekpunt voor bedrijven die hun logistiek willen verduurzamen en verslimmen binnen de gemeente Utrecht. Je werkt in de binnenstad en op bedrijventerreinen en onderhoudt contacten met ontvangers van goederen, vervoerders, verladers en hub operators. Samen met deze partijen werk je aan efficiëntere en duurzamere stadsdistributie, waarbij je inzet op modal shift, bundeling van ladingen en emissievrij vervoer.

Je ondersteunt bedrijven bij het omgaan met veranderend toegangsbeleid, zoals nieuwe venstertijden en beperkingen voor zwaar verkeer, en helpt bij het praktisch inzetten van lichte elektrische voertuigen. Je bent bekend met landelijke tools en subsidies voor verduurzaming van wagenparken en verwijst ondernemers door naar de juiste regelingen. Daarnaast gebruik je best practices en beschikbare tools om andere ondernemers te motiveren en te activeren.

Je denkt mee over en helpt mee met het ontwikkelen van nieuwe tools voor efficiëntere logistiek, zodat bedrijven de voordelen van modal shift en bundeling ervaren. Je adviseert over bevoorradingsplannen, bundeling van inkomende stromen en duurzaam vervoer, en maakt wagenparkanalyses en TCO-berekeningen voor elektrische voertuigen. Tevens adviseer je gemeentelijke teams over stadsdistributie en communicatie richting ondernemers.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Contact leggen en onderhouden met bedrijven, vervoerders en andere stakeholders in de regio Utrecht.
  • Opstellen en adviseren over bevoorradingsplannen en -profielen bij ontvangers van goederen.
  • Stimuleren van bundeling van inkomende goederenstromen en gebruik van inkoopkracht voor duurzaam vervoer.
  • Uitvoeren van quickscans en TCO-berekeningen voor elektrische bestel- en vrachtvoertuigen.
  • Adviseren over laadinfrastructuur en verbinden met een netwerk van adviseurs, dealers en laadpaalaanbieders.
  • Maken van wagenparkanalyses op gemeentelijk en bedrijfsniveau.
  • Adviseren van gemeentelijke teams over stadsdistributie vanuit marktperspectief.
  • Ondersteunen van bedrijven bij de voorbereiding op de Zero Emissie Zone voor stadslogistiek.
  • Beantwoorden van vragen van bedrijven en fungeren als linking pin tussen ondernemers en gemeentelijke beleidsafdelingen.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je beschikt minimaal over hbo werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met het maken van logistieke planningen en TCO-berekeningen voor bedrijven
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in de regio Utrecht en beschikt over een bestaand netwerk van vervoerders en verladers
  • Je hebt relevante ervaring en een netwerk binnen de regio Utrecht met bedrijven, kennisinstellingen en overheid
  • Je hebt bij voorkeur minimaal 5 jaar ervaring met het bedrijfsleven in de doelgroep ontvangers en logistieke bedrijven
  • Je hebt ervaring met advisering over logistiek of stadslogistieke optimalisatie, met aantoonbare referenties
  • Je bent communicatief sterk
  • Je bent resultaat- en doelgericht
  • Je werkt samen en bent verbindend
  • Je kunt zelfstandig werken en toont initiatief
  • Je hebt een proactieve en hands-on mentaliteit
  • Je bent vaardig in het leggen en onderhouden van contacten met bedrijven
  • Je hebt kennis van veranderingen in stadslogistiek, hubs en bundelingsgraad
  • Je bent nieuwsgierig naar trends en ontwikkelingen in stadslogistiek en bereid deze te delen
  • Je hebt ervaring met werken in een stedelijke omgeving met veel interne en externe stakeholders

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Adviseur Cultuur

Hilvarenbeek
20 uur
HBO
01 januari 2026
Reageer alleen vandaag nog!

Adviseur Vastgoed

Groningen
36 uur
WO
01 februari 2026
Reageer alleen vandaag nog!