Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Beheerder Digitaal Projectarchief

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Leeuwarden
Uren
16 uur
Startdatum
01 december 2025
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Beheerder Digitaal Projectarchief.

Als beheerder van het digitaal projectarchief ben je verantwoordelijk voor het beheer van de archivering binnen het document management systeem. Je voert dit beheer uit door het registreren, metadata toevoegen, ordenen en classificeren van documenten en informatie. Daarnaast zorg je voor een actueel ordeningsplan, waardeer je dossiers, autoriseer je medewerkers en geef je training en opleiding aan projectmedewerkers. Je zorgt tevens voor de benodigde middelen om het beheer goed uit te voeren.

Een belangrijk onderdeel van je rol is het coachen van projectmedewerkers, zodat zij zich bewust zijn van hun taken en verantwoordelijkheden rondom documentbeheer en archiefvorming en deze adequaat uitvoeren. Hiermee draag je bij aan een continue verbetering van de informatiehuishouding.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Opstellen en actueel houden van een autorisatiematrix.
  • Verlenen en intrekken van autorisaties voor het document management systeem.
  • Ontwikkelen van relevante standaardweergaven en zoekvragen in het document management systeem, afgestemd op de behoeften van medewerkers.
  • Instrueren van (nieuwe) projectmedewerkers zodat zij zelfstandig en adequaat hun taken op het gebied van documentbeheer en archiefvorming kunnen uitvoeren.
  • Toevoegen, ordenen, waarderen, selecteren en muteren van nieuwe (sub)dossiers binnen de ordeningsstructuur.
  • Actueel houden van alle documenten die behoren tot het projectarchief.
  • Verplaatsen van documenten en/of (sub)dossiers binnen het systeem.
  • Toezien op correcte verwerking van inkomende, interne en uitgaande documenten volgens geldende kaders en zorgen voor tijdige beschikbaarstelling van juiste informatie aan de juiste personen (routeren van post- en e-mailstukken).
  • Melden van storingen aan het Lokaal Functioneel Beheer (LFB).
  • Inventariseren en melden van verbetervoorstellen voor applicaties in de vorm van functionele wensen volgens het LFB-proces.

Resultaat

  • Een ingericht projectarchief dat voldoet aan de gemaakte afspraken en kwaliteitseisen, waaronder ordening, waarderen, selecteren en toepassen van metadata.
  • Actuele middelen voor documentbeheer en archivering, zoals een autorisatiematrix, werkinstructies, handleidingen en een ordeningsstructuur.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare kennis van en werkervaring met een documentmanagementsysteem (DMS) en digitaal archiveren
  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding in informatiemanagement of een gelijkwaardige opleiding
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met en kennis van documentair informatiebeheer en -dienstverlening en het gebruik van DIM-gerelateerde middelen
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met het zelfstandig opstellen van werkinstructies en handreikingen

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 0625503128.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.