Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Projectcoördinator (PMO)

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Utrecht
Uren
32 uur
Startdatum
03 december 2025
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Projectcoördinator (PMO).

Als regisseur ben je verantwoordelijk voor het aanleveren en verzenden van stukken vanuit de Programmadirectie en sectorpartijen, waarbij je de kwaliteit van het toets- en rapportageproces bewaakt. Je doet proactief voorstellen ter verbetering van het aanleverproces en voert deze uit. Je structureert een veelheid aan informatie overzichtelijk en bewaakt de actualiteit daarvan.

Je werkt vanuit de drie pijlers van projectbegeleiding: coördineren, procesbewaking en registreren. Dit helpt je bij het zelfstandig opstellen van agenda’s, correspondenties, notities en verslagen. Daarnaast ondersteun je de vergadereffectiviteit en houd je het overzicht over acties en opvolging uit diverse overleggen.

Je bent een echte teamverbinder en zet jouw ruime ervaring op meerdere vlakken in om de organisatie verder te brengen. Ook buiten de reguliere programmawerkzaamheden neem je een rol in processen en netwerken binnen de programmadirectie.

Verantwoordelijkheden

Coördineren

  • Afstemmen en organiseren van activiteiten, mensen, middelen en informatie om soepele en efficiënte voorbereidingen voor teams te waarborgen.
  • Signaleren en zelfstandig aansturen van procesoptimalisaties en verbeterideeën.
  • Verbinden van acties en afspraken binnen diverse sectorpartijen en het ministerie van IenW, en scherp houden van betrokkenen binnen de programmadoelstellingen.
  • Regelmatig voeren van voortgangsoverleggen met sectorpartijen.
  • Optreden als sparringpartner van de manager Programmabeheersing en samen met deze manager de spil zijn in het programmateam.

Procesbewaking / Toetsproces / Rapportageproces

  • Zorgen dat het team zich aan de planning houdt en bij afwijkingen passende oplossingen zoeken.
  • Coördineren van het toetsproces en bewaken van (proces)planningen in overleg met de Manager Programmabeheersing.

Registreren / Administreren

  • Structureren en systematisch vastleggen van gegevens, communicatie, besluiten en documentatie.
  • Waarborgen van transparantie, verantwoording en terugvindbaarheid.
  • Toezien op naleving van archiveringsregels door anderen.
  • Zelfstandig uitvoeren van een eerste review van documentatie en terugkoppelen van feedback voordat deze bij de Manager Programmabeheersing terechtkomt.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Opleidingsniveau HBO afgerond
  • Minimaal 2 aantal jaar werkervaring in: bij voorkeur tot 5 jaar ervaring in een vergelijkbare coördinerende rol
  • Ervaring met: Windows, PowerPoint, Excel, kanban, Microsoft outlook

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 0625503128.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Scheepscoördinator

Den Haag
32 uur
MBO
05 januari 2026
Reageer alleen vandaag nog!